top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 69

מועדון מהבית – מגזין מס' 69 - "חוזרים לשגרה"...

שלום לחברי המועדון,

נפתח בברכת יום הולדת שמח לכל ילידי חודש מרץ!!!

לקראת החזרה לשגרה, נשמח לדעת: מי מבינכם יגיע אם נפתח את המקום לאירועים לפי מתווה התו הירוק בלבד?

אנא כתבו לשלומית במייל: shlomitr@tauex.tau.ac.il

אנו מקווים שאכן נחזור לשגרה ונוכל לקיים אירועים, סיורים וטיולים כקדם. כולנו מתגעגעים לשגרה המבורכת. בגיליון זה בחרנו להציג אירועים הקשורים לשגרת החיים שהיו ויהיו. צפייה מהנה לכולם!

אוניברסיטת ת"א, המכון למחקרי ביטחון לאומי, הגרעין האירני - בין פצצה להסכם: ריאיון עם השר לעניינים אסטרטגיים לשעבר יובל שטייניץ.

מתוך הכנס "צומת מסוכן: פרויקט הגרעין האיראני - בין פצצה להסכם" שנערך ב-25 בפברואר השנה,

המכון למחקרי ביטחון לאומי ערך כנס מקוון בשידור חי בנושא האיום האיראני. באירוע דנו חוקרי המכון יחד עם מומחים נוספים - בהם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ושר האנרגיה והשר לעניינים אסטרטגיים לשעבר יובל שטייניץ - בסיכוי ובתנאים לחזרת ארצות הברית להסכם הגרעין, בזמן הנותר לאיראן לפרוץ לגרעין, ובסבירות להסלמה אזורית עם איראן ושלוחותיה.

בחרנו להראות לכם את הריאיון של אלוף מיל' עמוס ידלין (ראש אמ"ן לשעבר) ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי בעת הריאיון מראיין את יובל שטייניץ.

למי שמעוניין באירוע המלא:

הרצאה: "החורף מגיע" | מתוך אתנחתא, אוניברסיטת תל אביב

עונות השנה מאותתות לבעלי החיים ולבני האדם שהגיע הזמן לשוב ולנדוד, להתרבות, לאגור מזון או להתכנס. אבל מה קורה כששינויי האקלים נכנסים לתמונה? פרופ' נגה קרונפלד שור מביה"ס לזואולוגיה בפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז מספרת על התלות ההדדית של כולנו בעונות המתחלפות, ומנסה לענות על השאלה כיצד משפיעה ההתחממות הגלובלית על אורח חייהן של אוכלוסיות שלמות של צמחים, של בעלי חיים ובני אדם ברחבי כדור הארץ.

שלמה המלך ושלמי הסנדלר | הצגה של הבימה

על ההצגה: בארמונו אשר בירושלים יושב שלמה המלך, החכם באדם, ובחוצות ירושלים מהלך הסנדלר השכור, הלץ והפוחז - שלמי. המשותף למלך ולסנדלר - הדמיון החיצוני. הם דומים זה לזה כשתי טיפות מים, דבר המשמש מקור לשמחה ולהלצות ברחובות ירושלים וגורם לדאגה בארמון המלך. משנודע הדבר לשלמה, הוא מצווה להביא לפניו את שלמי, ולאחר שנוכח בדמיון המפליא, הוא מציע לסנדלר להתחלף בבגדים מבלי שאיש ידע. יוצרים מאת: ס. גרונימן תרגום ופזמונים: נתן אלתרמן בימוי: אילן רונן

שלמה המלך ושלמי הסנדלר חלק א' https://www.youtube.com/watch?v=Nya1KHO3J20

שלמה המלך ושלמי הסנדלר חלק ב' https://www.youtube.com/watch?v=fpDbvfAJeE8


התמונות במוזיאון הפראדו מתעוררות לחיים 4.6 מיליון צופים

לרגל חגיגות המאתיים של מוזיאון פראדו, רינו סטפנו טגליאפרו ושותפיו יצרו סיפור וידיאו, בהפקתו של אל פייס סמנאל, המחייה שלושים ציורים מהגלריה.

קונצרט פורים בפילהרמונית הישראלית

מוסיקה ואיזון - מנצח על הראש כנר על אופניים ועוד תרגילים שלא מומלצים לנסות בבית...

קרנבל פורים על הבמה: מנצח שעומד על ראשו, כנר על אופניים ואקרובטיקה אחרת שלא תרצו לנסות בבית ... אם יש משהו שחסר לנו השנה, זה מעט איזון.

זהו מיני קונצרט מיוחד לפורים, עם המנצח רוני פורת, נגני התזמורת וכמה חברים המתמחים באיזון: על הראש, על אופניים ואחרים.

טיול מהכורסא בנחל תבור וקניון בזלת

אתם מוזמנים לצפות בצילומים מרהיבים של פרחים וזרימה ללא אף מילה מדוברת! נופי ישראל בסוף מרץ 2017, מקווה שעד אז נוכל לטייל בהמונינו ולחזות בזרימת הנחלים ופריחת האביב...

ברנרד כבר לא לבד : כיצד גילינו סופר-ארץ קפואה סביב הכוכב ה"שכן" מרצה: ד"ר לב טל-אור המועדון האסטרונומי, אונ' ת"א

הכוכב של ברנרד נמצא במרחק של שש שנות אור ממערכת השמש, ונחשב ל"שכן ממול" במונחים גלקטיים. רק מערכת כוכבים אחת, אלפא קנטאורי, קרובה אלינו יותר ממנו. בשנת 2018, אחרי שאלפי פלנטות זוהו סביב כוכבים רחוקים בהרבה, הצליח צוות חוקרים בינלאומי לזהות כוכב-לכת המקיף את הכוכב של ברנרד: פלנטה סלעית וקפואה, בעלת מסה גדולה פי שלושה לפחות מכדור-הארץ, המקיפה את הכוכב כל 233 יום.

מאז שהתגלה בשנת 1916 על-ידי האסטרונום האמריקני אדוארד ברנרד ככוכב המהיר ביותר על כיפת השמים, הכוכב של ברנרד נחקר לעומק. חיפוש כוכבי-לכת המקיפים אותו החל כבר באמצע המאה שעברה בשיטת האסטרומטריה: מדידה מדויקת של מיקום הכוכב על-פני כיפת השמים. בשנות ה-60 אף טען אסטרונום הולנדי בשם פיטר ואן דר קאמפ כי הצליח לגלות בעזרת שיטה זו כוכב-לכת המקיף את הכוכב השכן אחת ל-20 שנה בערך. לצערו, הטענה שלו התבררה בדיעבד כשגיאת מדידה. בהרצאה תסקרנה בקצרה שיטות שונות לגילוי כוכבי-לכת סביב הכוכבים הקרובים למערכת השמש. יסופר איך התגלה כוכב-הלכת הראשון סביב כוכב ברנרד. https://www.youtube.com/watch?v=itIElPkkkZY&feature=emb_title

התפתחות הבלט והשינויים שעבר לאורך השנים, הדגמה של בית הרויאל אופרה

ממקורותיו במגרש הצרפתי, מעמד הבלט התפתח במשך מאות שנים. הצטרפו לאורסולה האלי כשהיא חוקרת את מסורת הבלט הזו עם רקדני הבלט המלכותי.

שיעור הבלט המודרני מתחיל בתרגילים המורכבים יותר ויותר בטרם הרקדנים עוברים למרכז. פורמט זה, שנשאר פחות או יותר ללא שינוי מאז שהתחילה קידוד טכניקת הבלט בתחילת המאה ה-19, על ידי המורה והרקדן המשפיע קרלו בלאזיס. אבל התרגילים עצמם השתנו לא מעט, כפי שמסבירה אורסולה האלי.

לאורסולה מצטרפים שישה רקדני הבלט המלכותי כדי להדגים כיצד התרגילים השתנו מתקופת בלאסיס, סוף המאה ה-19 ועד לריקוד המודרני: 'אנו הולכים לראות זה לצד זה כיצד הרקדנים קיבלו הרבה יותר גמישות ותנועות'. כמעט 2 מיליון צופים.

אדם קנה תמונה בפרוטות אחרונות וגילה פיסת היסטוריה השווה מיליונים...

הוא החזיק את התצלום בידו וידע שבכוחו לשכתב את ההיסטוריה. האם הפנים הניבטים אליו הן פניו של הידוע לשמצה שיצא אל מחוץ לחוק? אם הוא צודק בזיהוי, הוא גילה גילוי משמעותי - והוא יכול להרוויח מיליונים. הוא ידע שההימור גבוה, אבל הוא מעולם לא יכול היה לדמיין אילו אירועים עומדים להתרחש ...

מוצרט - רונדו / מרש טורקי בביצוע מטיי מסטרוביץ'

הוקלט בשידור חי באולם הקונצרטים ווטרוסלב ליסינסקי / זאגרב, קרואטיה

תדר הקסם שיכול לחולל מהפכה בעתידנו...

ניקולה טסלה טען שתדר בעל תהודה מסוימת (432HZ) יכול לרפא. לפי המחקר הזה, הוא כנראה צדק. החוקרים הצליחו להקטין ואפילו להעלים גידולים סרטניים בעזרת תדרים מסוימים (ולכל החוקרים – עתה אנו מצפים לתדר של הקורונה...). 9.8 מיליון צופים.


באותו נושא, הרצאה של פרופ' אנתוני הולנד על התדרים המרפאים:

אנתוני הולנד: פרופסור חבר, מנהל טכנולוגיית מוזיקה, במכללת סקידמור, נשיא נובוביוטרוניקס בע"מ, גילה את היכולת של שדות חשמליים בעלי תדר תהודה מסוים לרפא. 1.2 מיליון צופים.

מוסיקה - מלחמה בשני פסנתרים...

מוסיקה Bumblebees - מלחמה בשני פסנתרים - סוניה בלוסובה נגד ארתורו קרדלוס (בימוי: טום גריי). שני וירטואוזים נכנסים לחנות למוסיקה, בה מקיימים דו קרב פסנתרים. צפו בסוניה בלוסובה וארטורו קרדלוס מבצעים את מעוף הדבורה של דביוסי בסרטון בבימויו של טום גריי.

2.86 מיליון צופים.

בינה מלאכותית: האם תהרוג אותנו? | ג'יי טאק

מומחה ההגנה האמריקני ג'יי טאק היה מנהל החדשות של תוכנית החדשות היומית ARD-Tagesthemen וכתב מלחמתי של הטלוויזיה הגרמנית בשתי מלחמות המפרץ. דוחות החקירה שלו על מדיניות ביטחון, פעילויות ריגול וטכנולוגיית נשק מופיעים בעיתונים מובילים, רשתות טלוויזיה ומגזינים ברחבי אירופה. הוא כתב ספר שזכה לשבחים רבים על פעילויות מודיעין אלקטרוניות, "ריגול בהייטק" (הוצאת סנט מרטין), שיצא לאור בארבע עשרה מדינות. הוא מפיק בכיר של מגזין טכנולוגי שבועי בטלוויזיה הבינלאומית בעולם הערבי. על ספרו האחרון "אבולוציה בלעדינו - האם AI יהרוג אותנו?" הוא חקר בבסיסי מזל"ט בארה"ב, בפנטגון, בסוכנויות ביון ובמוסדות מחקר AI . שיחותיו התוססות מלוות בווידיאו ותצלומים בלעדיים. הערה: גם אילון מאסק מצדד בו וחושש מהתפתחות הבינה המלאכותית...

שרון - תעודה: קטסטרופה

מתוך סידרת תעודה. תקופת כהונתו של אריאל שרון כראש ממשלה, תוך חזרה לתחנות נבחרות מחייו. האינתיפאדה השנייה משתוללת ושרון נוקט בגישה שאפיינה אותו בעבר – מה שלא הולך בכוח, הולך בעוד יותר כוח. הסדרה "שרון" של היוצר לוי זיני, ("ימי בגין" על ראש הממשלה מנחם בגין) מספרת את סיפור כהונתו של שרון מרגע היבחרו. הסדרה שוזרת את סיפורו דרך מנהיגותו בצילם של פיגועים המוניים, נכונותו לתמוך בפתרון שתי המדינות, החלטתו לצאת למבצע "חומת מגן" בשנת 2002, דרישתו מהפלסטינים להחליף את יאסר ערפאת כתנאי לכל משא ומתן, והקמת גדר ההפרדה ועד להחלטה על ההתנתקות שהפכה את המושבעים שבתומכיו לגדולים שביריביו. כמו כן, חוזרת הסדרה אל פרקים נבחרים בחייו של שרון כילד בכפר מלל, כאיש משפחה, כאיש צבא וכשר בממשלות ישראל.

הרצאה, אילו בעלי חיים חושבים ומרגישים, ולמה זה בכלל חשוב? | פרופ' קרל סאפינה

פרופ' קרל סאפינה לוקח אותנו אל תוך חייהם ומוחם של בעלי חיים ברחבי העולם, כשהוא מעיד על יכולתם העמוקה לתפיסה, מחשבה ורגש, ומראה מדוע המילה "זה" באנגלית אינה הולמת כשאנו מגלים "מי" שהם באמת. קרל מציג לנו שאלה קשה: האם יש לנו כל אשר נדרש בכדי לתת לחיים עלי אדמות לשרוד?

עבודתו של קרל סאפינה זכתה להכרה במלגות שונות, וכתיבתו זכתה בפרס הספרות של לאנן ובמדליות רבות. יש לו דוקטורט באקולוגיה מאוניברסיטת ראטגרס. סאפינה הוא פרופסור המקדיש את חייו לטבע והאנושות, מכהן באוניברסיטת סטוני ברוק, שם הוא משמש כיו"ר ועדת ההיגוי של מרכז אלן אלדה למדעי תקשורת. הוא כותב ב"ניו יורק טיימס ", ב"נשיונל ג'אוגרפיק", ובכתבי עת אחרים. 1.2 מיליון צופים.

כתבת תחקיר - מי עומד מאחורי המותגים שאנחנו משלמים עליהם יותר מכל העולם?

דיפלומט היא היבואנית הגדולה בישראל, שאחראית לעשרות מותגים פופולריים. המשותף לכולם – אנחנו משלמים עליהם עשרות אחוזים יותר מבשאר בעולם. כעת החברה בדרך להפוך לחברה ציבורית וזה מספק הצצה לרווחיות הגבוהה על חשבון הצרכן הישראלי. כתבתה של עמית תומר מתוך המוסף "בשביל הכסף".

"קונצרט עד הבית" - תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית עם המנצח ונגן המנדולינה שמואל אלבז

"רגעים נדירים": ממוזיאון תל אביב, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, עם המנצח ונגן המנדולינה שמואל אלבז, בסרנדות של דבוז'ק וצ'ייקובסקי, וביניהן - קונצ'רטו של באך בעיבודו של אלבז, ויצירתו של יבגני לויטס "רגעים נדירים". כשמו של הקונצרט כן הוא...

ניסוי מבוקר – האם כרישים יכולים להריח טיפת דם?

סרטון הרפתקאות מציאותי על צלילה ומפגש עם כרישים ללא כלובים. מארק, היה סקרן מטבעו ועבד בנאס"א, בדיסקברי ועוד. הוא עורך ניסויים בכרישים, דם ועוד מרכיבים...

מה שככל הנראה קורה הוא שהכרישים יכולים להריח את הדם אבל זה פשוט לא בכמות שמעניינת אותם במיוחד וזאת מכיוון שהם לא כל כך אוהבים דם אנושי. 82 מיליון צופים.

אורן נהרי, יונית לוי ואיתי טיראן מדברים על שייקספיר במלאת 400 שנה למותו

למי שרוצה להזכר, ויליאם שייקספיר היה מחזאי, משורר ושחקן תיאטרון אנגלי. הוא נחשב בעיני רבים לגדול הכותבים בשפה האנגלית, כמו גם לאחד המחזאים הבולטים שפעלו אי פעם.

שייקספיר כתב את מחזותיו בין 1586 ל-1616אף על פי שהכרונולוגיה המדויקת שלהם אינה ודאית. עבודותיו תורגמו לשפות רבות, והן ממשיכות להיות מוצגות על במות בכל העולם ונחשבות ליצירות מופת.

סרט דוקומנטרי - שי עגנון בשני חלקים כאן 11

סרט דקומנטרי בשני חלקים המביא את סיפור חייו של ש"י עגנון, זוכה פרס נובל לספרות עברית, את סיפור נישואיו לאשתו אסתר, והיחסים המורכבים בין הסופר עגנון לפטרון שוקן ומשפחתו. סרט שעוסק באהבה, בחלום ובסיפור. עדויות היסטוריות, תיעוד נדיר, מיטב כתיבתו ו... גילוי מרעיש. משתתפים: בתו אמונה ירון, בנו חמדת עגנון, רחלי אידלמן, רפי רופין ואחרים מפיקה ובמאית: איטה גליקסברג.

חלק ראשון:

חלק שני:

בת 83 העלתה תמונה לפייסבוק, והתמונה סיקרנה אדם מעברה...

זו הייתה רק תמונה רגילה בפייסבוק - לא שונה מאלו שאחרים מפרסמים מדי יום. בתמונה אידה ווילד בת ה-83 חייכה כשהיא אוחזת בפרחים בחתונה משפחתית. לאחר הפרסום אידה קבלה הודעה בה היה כתוב, "האם את אידה מורלנד?".

האיש ששאל את השאלה היה אסגר פאטל, מייסד ויו"ר של חברת הלוגיסטיקה House of Patels . אסגר הופיע ברשימת פורבס 2017 של מאה בעלי העסקים ההודים המובילים במדינות ערב. מה למיליונר ולאידה? מדוע שאל אותה לשם נעוריה?

כיצד נראתה יוון העתיקה?

צפו בסרטון זה ביוון העתיקה המציע אנימציה בתלת ממד מציאותית כדי לגלות כיצד נראתה יוון העתיקה. בסרטון אנימציה קולנועי זה, אנו חוקרים כמה מציוני הדרך המרכזיים, האדריכלות, בנייני האמנות והנופים של יוון העתיקה!

הדפסת תלת-ממד וסיבים חכמים: עולם חדש מופלא? | פרופ' יואל פינק MIT

יואל פינק מאוניברסיטת MITדן בקשרים בין טכנולוגיה, עיצוב ואמנות, בין הדפסת תלת ממד ורפואה בין סיבים חכמים וצבא ועוד. בין השאר ינסה לדון בשאלות כגון מהי יצירה ויצירתיות בעולם של טכנולוגיות חכמות ו-AIבינה מלאכותית? מהם החסמים העומדים בפני טכנולוגיות פורצות דרך? כיצד ישנו הטכנולוגיות את אופני הצריכה שלנו? כיצד משפיעות טכנולוגיות חדשות על היחס שלנו לאנושיות שלנו? ומהי ״מהפכה טכנולוגית"?

בואו לזמזם עמנו קטעי אופרה ידועים

סרטון המכיל מקבץ של 10 קטעי אופרה אהובים שנבחרו מתוך עולם האופרה. אריות מוערכות ביותר בביצוע זמרים ידועים כמו אנה נטרבקו או לוצ'יאנו פברוטי...

האחים לומייר בצבע

21 סרטים ישנים מהשנים 1895-1902 נצבעו בצבעים חיים. כיצד הדבר נעשה? הסברים בגוף הסרט! מעבר להסברים, מוצגת תוצאה של חודשי עבודה בלמידת מכונה, צבע , עיבוד ועריכת סאונד.

מי שלא מעוניין בהסברים, מהדקה ה-4.3 מתחיל השחזור. 1.6 מיליון צופים.

אומנות - מנפלאות השחזור- שימור הציור "מותו של ארכימדס"

מעוניינים ללמוד כיצד נראית עבודת שיחזור מקצועית של תמונות? הציור מוסתר על ידי לכה כהה ומורכב על לוח עץ, מנקים את היצירות ואת הלוח בטכניקות מודרניות ומסורתיות כאחד. באמצעות טכניקות שונות, העץ מוסר בקפידה מהנייר הדק על מנת להקל על שימור הנייר באמצעות הרכבה בארכיון על לוח ללא חומצה.

באומגרטנר עובד עם חומרים אותנטים וטכניקות הפיכות, ומבטיח שהיצירה תישמר ויציבה לדורות הבאים. 4.6 מיליון צופים.

בניית הפירמידה הגדולה במצרים

הפירמידה הגדולה של גיזה, הידועה גם בשם הפירמידה של חופו, היא העתיקה והגדולה מבין שלוש הפירמידות בנקרופוליס של גיזה במצרים. הפירמידה היא העתיקה מבין שבעת פלאי העולם העתיק, והיחידה שנותרה שלמה ברובה. צלעותיה מטפסות בזווית של מעט פחות מ-52 מעלות, ועולות לפסגה של 480 מטר. אבל כיצד הצליחו להעביר בלוקים במשקל של 2.5 טון לגובה מדהים כל כך ללא עגורן או מערכת מודרנית? בסרט הזה מנסים להגיע לפתרונות. מה שמוכיח כי המוח האנושי הוא הכלי הכי מתוחכם לאורך ההיסטוריה. 16.8 מיליון צופים.

אמנות: אומנים יוצרים אמנות ברמה גבוהה באמצעות חפצים פשוטים

סרטון זה עוסק באנשים שיוצרים אמנות ברמה גבוהה, ייחודית ויוצאת דופן, ומשתמשת בכל דבר שהוא ממאכלים, פירות, קרטון, ברגים, גרוטאות ועוד חפצים וחומרים יומיומיים. בסרטון זה תוכלו לראות יצירות אמנות שנוצרו על ידי אמנים מקצועיים וחובבים רבים מרחבי העולם.

בטהובן נגד יריב בלתי שקול - קטע מתוך סרט

התחרות ביניהם מתעדת את תבוסתו של היריב; על פי הדיווחים, בטהובן ניצח כשאלתר אלתור ארוך על נושא שנלקח מקטע חדש שיריבו ניגן ...

כך בונים עיר: סינגפור – עיר העתיד

עם הוגי החזון והחדשנים כמדריכים, עיר העתיד: סינגפור, צוללת עמוק לתוך החידושים והטכנולוגיה האחרונים שנוצרו ומיושמים כדי לפרוץ דרך לעתיד.

מה זה מונסודיום גלוטמט והאם הוא באמת לא בריא לנו?

המלח של הסינים? תוסף שמוסיפים לאוכל תעשייתי? אבקה לא בריאה? השטן?! ענת קורול יצאה לבדוק האם מונוסדיום גלוטמט באמת לא בריא לנו - ומצאה סיפור שמתחיל בפייק ניוז.

שוויון זכויות - המלכות האבודות של מצרים. מי הן היו?

ההיסטוריון, ג'ואן פלטשר, בוחן את התפקיד של הנשים במצרים העתיקה. נשים לקחו בניהול המדינה, וכן בעיצוב כל היבט בחיים במצרים העתיקה. יתכן שהמצרים הקדמונים היו ייחודיים ביחסם לשוויון מיני עם נשים שהחזיקו בתואר 'פרעה' לא פחות מ-18 פעמים, בעוד שהיו שם גם רופאות, מורות, ראשי ממשלה וכוהנות. בהתמקדות בנשים בני מלוכה כמו פרעה חת-שפ-סות והמלכה נפרטרי, כמו גם בנשים בעלות מקצועות גבוהים כמו ליידי פשת, הרופאה המוקדמת ביותר הידועה בעולם, מגלה פלטשר ציוויליזציה עתיקה שאין דומה לה בשוויון המיני שלה.

ולקינוח - טקס חלוקת תעודות לבוגרי משפטים וכלכלה ובניית הפקולטה למשפטים 1959

חברי הסגל וההנהלה של בית הספר הגבוה למשפט וכלכלה מסיירים באתר בניית משכן הקבע של בית הספר, בקמפוס אוניברסיטת תל אביב. ברחוב פרישמן בתל אביב נערך טקס חלוקות תעודות סיום לבוגרי בית הספר, בהם האלוף משה דיין. ארכיון הסינמטק בירושלים.

לכל המתעניינים בהרצאות זום:

פסטיבל אישה בחולון, הרצאות בזום ללא תשלום.

הפסטיבל מתקיים בין התאריכים 8-13 במתכונת מקוונת. הקהל מוזמן לצפות במופעי הפסטיבל ללא תשלום, תוך הרשמה מראש.

בנוסף, לכבוד יום האישה, הסינמטק בחיפה פתח מספר רב של סרטים לצפייה בחינם. סרטים של יוצרות על נשים.

גם אצלנו בארגון בוגרי אונ' ת"א:

וובינר ב9.3 בהנחיית לי אברמוביץ', עיתונאית. בהשתתפות ד"ר שרון שחם, עו"ד שולמית גרי וציפי פינס. הרשמה ב: https://march.forms-wizard.biz/?ref=ns

הרצאת זום ללא תשלום באדיבות יד בן צבי:


bottom of page