top of page

הקרנת סרט "סגורות" ופאנל

ביום ראשון ה-3 בדצמבר 2017 בשעה 18:00, באולם בר שירה

נפתח בהקרנת הסרט סגורות ולאחריו נקיים פאנל בהשתתפות במאית הסרט ליאת מר וסגן גונדר (בדימוס) רוני קארו, לשעבר ראש תחום החינוך בכלא נווה תירצה, מדריכה ראשית של שב"ס וקצינת משאבי אנוש מחוזית.

על הסרט סגורות:

ניסיון לרצח, דקירה בסכין משוננת, פיתוי למטרת תקיפה ושוד – לסיבות שבגללן נכנסו לכלא 3 הנשים הצעירות שהסרט עוקב אחריהן. מהרגע ששער הברזל נסגר מאחוריהן, מריה, שון ונרימאן שמרצות מאסר בכלא נווה תרצה נאבקות כמו יתר 200 האסירות האחרות כדי להעביר רק עוד יום בכלא.

הבימאית ליאת מר עקבה אחר שלוש הנשים הצעירות במשך שנתיים ימים כדי להבין אילו כוחות נפש נדרשים מהן: מריה, צעירה יפיפייה שמגדלת את בנה התינוק בכלא ומבקשת להקנות לו סביבה נורמאלית ככל האפשר ולגבש לעצמה זהות חדשה כ"אם" במקביל להיותה "אסירה", שון, צעירה אנרגטית וחסרת מנוחה שהזהות המינית שלה עדיין מעורפלת ונרימאן, צעירה ערבייה ויפה שאין לה דבר מלבד כוח הפיתוי שלה. השלוש מתמודדות עם המסגרת הנוקשה וחסרת הפשרות של בית הכלא, עם המעשים הקשים שביצעו בעבר ועם הטבע האלים שסיגלו לעצמן מחוץ לכתליו.

ליאת מר: במאית "סגורות" בוגרת תואר ראשון ושני בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב, בעלת תעודת הוראה בקולנוע. ביימה את הסרט "קינדרלעך" על להקת הבנים החרדית הראשונה בעולם שב-2007 שודר בערוץ 1. "הטובים לסיף" על משפחת חתואל מעכו ששודר ב-2017 ביס דוקו והשתתף בפסטיבל דוקואביב בתחרות הישראלית.

ביימה כתבות תיעודיות בערוצי טלוויזיה, ומלמדת קולנוע. הסרט השתתף בפסטיבלים רבים בעולם: אוקראינה, רוסיה, אוסטריה, הונגריה, איטליה, מקסיקו, בוסניה וזכה בפרס ראשון "טירת הזהב" בפולין.

רוני קארו: קרוב לחמש שנים מילאה תפקיד ראש תחום חינוך בבת הסוהר היחיד לנשים – נווה תרצה. ראתה נשים במצבים קשים ושונים .בפאנל תדבר על נשים בכלא, על בחירות הנעשות בכלא, על נשיות, על צער על אהבה על פחד ודחייה. על ילדים הגדלים בכלא. על נערות המרצות את עונשם לצד נשים בוגרות.

מאחורי הקלעים של עולם מרתק ומסקרן מאחורי הסורגים.

bottom of page