top of page

הרצאתו של נעם סגן-כהן: "צ'ארלס דארווין וההרפתקה על הביגל"

"צ'ארלס דארווין וההרפתקה על הביגל" - הרצאתו של נעם סגן-כהן

ביום ראשון ה-18 בנובמבר 2018 בשעה 18:00 בבית הירוק

נעם סגן-כהן בהרצאה מרתקת על "צ'ארלס דארווין וההרפתקה על ה'ביגל'".

סיפורו של צ'ארלס דארווין, נער פוחז ואספן חיפושיות חובב שכתב את 'מוצא המינים' והיה לאבי תורת האבולוציה. מעטים בלבד יודעים לספר על חייו של מי שאיבד את אמו בגיל צעיר ולא התעניין כלל בלימודים. בגיל 22 צ'ארלס יצא למסע ארוך על סיפונה של אוניית הצי הבריטי 'ביגל'. כמעט חמש שנים עברו עד שחזרה הספינה לאנגליה, ושמו של דארווין, כבר היה מוכר בקרב הקהילה המדעית, למרות שהוא עצמו לא היה בעל תואר אקדמי כלשהו.

את ספרו המפורסם "מוצא המינים" הוציא דארווין לאור רק 23 שנים לאחר שובו מן המסע. במהלך שנים אלה פרסם שורה ארוכה של ספרים ומאמרים בתחומים שונים ומגוונים, אך לא העז להוציא ממעמקי המגירה את רעיונותיו המהפכניים באשר להשתנות המינים בדרך של ברירה טבעית.

בהרצאה נכיר מקרוב את האיש - מילדותו, דרך לימודיו בקולג' 'ישוע' והמסע הארוך ברחבי העולם, וכלה בהכרה המדעית לה זכה בערוב ימיו. נכיר מקרוב גם צדדים פחות מוכרים בחייו כמו אשתו ועשרת ילדיו, מחלתו הקשה שגרמה לו סבל רב, והקשר המיוחד עם אביו, ד"ר רוברט דארווין, ועם פרופ' הנסלו, שהיה מורו ורבו במשך שנים רבות.

נעם סגן-כהן למד אדריכלות נוף בטכניון, בעל תואר ראשון בגיאוגרפיה ותואר שני בניהול משאבי טבע וסביבה. טייל, תייר בלתי נלאה ומרצה מרתק בתחומי טבע ונוף.

bottom of page