top of page

הרצאתו של עידן צ'רני: השבטים האבודים בפפואה גיניאה החדשה

הרצאתו של עידן צ'רני על "השבטים האבודים בפפואה גיניאה החדשה"

ביום שלישי ה-19 במרץ 2019 בשעה 18:00 באולם בר-שירה.

חציו המערבי של האי גיניאה החדשה, הוא אחד האזורים המבודדים והנידחים ביותר בעולם. תושבי חבל ארץ זה משמרים בקנאות מנהגים ואמונות שאינם קיימים כבר בחלקיה האחרים של אינדונזיה. הנשים עדיין קוטעות את אצבעות ידן כאשר מת קרוב משפחה, והגברים קושרים את איבר מינם בחוטים.

בשנת 1938, התגלה במהלך טיסת מיפוי של חוקר הטבע האמריקאי, ריצ'ארד ארצ'בולד, עמק הבליאם. מה שעורר את סקרנותו, הן משבצות שטחי חקלאות מעובדים בעמק קטן, שהיה חבוי בין יערות הגשם וההרים הגבוהים, אזור שלא היה ידוע כמאוכלס. כשהנחית את מטוסו בעמק, גילה מאחורי חומת ההרים, אזור פורה ומאוכלס בתושבים שלא נחשפו לעולם המודרני, והמשיכו לחיות את חייהם כבתקופת האבן. אלה היו אנשי הדני.

עידן צ'רני יצא בגפו לעומק הג'ונגלים של איריאן ג'איה, ופגש שבטים נידחים שזה לא מכבר נחשפו לאדם הלבן. מסתבר, שבשנות האלפיים, עדיין יש מקומות שבהם בני אדם מהלכים ערומים, גרים על עצים ומדליקים אש בעזרת אבנים...

הרצאה אנתרופולוגית מצחיקה ומאלפת על אזורים נידחים ותרבויות רחוקות שהולכות ונעלמות מן העולם. סיפורו האישי והמרתק של הרפתקן חסר גבולות שבאמת, "הלך עד הסוף"!

עידן צ׳רני, מרצה, צלם גיאוגרפי ומוביל משלחות בעולם. מהנדס מערכות מידע שמקדיש את רוב זמנו לחיפוש אחר מקומות בתוליים, תרבויות נשכחות וחיות נדירות. הרפתקן שלקח את המוצ'ילה, המצלמה, הרבה יצר הרפתקנות ויצא אל הלא נודע...

bottom of page