top of page

הקרנת הסרט זוכה הפרסים: "אחרייך وراءك" ומפגש עם היוצרות

הקרנת הסרט זוכה הפרסים "אחרייך وراءك" ומפגש עם יוצרות הסרט

ביום ראשון ה-7 באפריל 2019 בשעה 18:00 בבית הירוק

הסרט זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ירושלים 2017 , זוכה פרס בימוי לסרט התיעודי הטוב ביותר, בפסטיבל הסרטים היהודי בברלין ובברנדנבורג, 2018, ועוד.

בימוי, תסריט וצילום: רנא אבו פריחה | הפקה: אבתיסאם מראענה מנוחין

תקציר הסרט: רנא אבו פריחה, יוצרת הסרט, מספרת; באישון לילה, הורי עזבו את הבית שאבי בנה בתל שבע הבדואית ועברו, אולי "ברחו", לעומר הבורגנית, יישוב יהודי הממוקם במרחק חמישה קילומטרים מתל שבע. אמי רודיינה, חלתה בסרטן השד ובמשך עשר שנים של התמודדות עם המחלה משאלתה היחידה היתה להיקבר בעומר. היישוב מעולם לא נתקל או התמודד עם הסוגיה הזו, היכן לקבור את תושביו שאינם יהודים. הסרט מתעד משפחה שלמה שנקרעת בין הגשמת משאלת האם לבין דילמות חברתיות והלכה. תוך כדי תהליך הפרידה מהאם, עמוד התווך של הבית, הסרט חודר לתוך האינטימיות המשפחתית, הסודות והדילמות, ומעלה שאלות נוקבות על זהות נשית ולאומית ועל שייכות לבית.

הסרט עורר הדים ונושאים רבים לדיון ושיח ציבורי.

רנא אבו פריחה, יוצרת בדואית ישראלית, מתעסקת בעיקר בבימוי, כתיבת תסריט וצילום סרטי תעודה. ביימה וצילמה את סרטה "אחרייך". התחילה את לימודיה במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, משם עברה ללימודי וידאו בבצלאל, במחלקה לאמנויות המסך. רנא נולדה בתל שבע, יישוב בדואי בדרום הארץ. כשהייתה בת חמש, החליטו הוריה להעתיק את מגוריהם ליישוב היהודי והמבוסס עומר, בו גדלה והתחנכה. עבודותיה לאורך השנים מתעסקות בנושא הזהות המורכבת שאליה גדלה, שואלות שאלות נוקבות על מהי זהות והאם ניתן לבחור אותה, על מגדר ועל שייכות. כיום רנא גם עובדת עם נוער בתחום הקולנוע, ובפיתוח היצירה הערבית והבדואית בארץ.

אבתיסאם מראענה – מנוחין, אבתיסאם הינה תסריטאית, במאית ומפיקת קולנוע וטלוויזיה. בשנת 2017 קיבלה תואר עמיתת כבוד (דוקטור של כבוד) מטעם האוניברסיטה הפתוחה, כאות הוקרה על תרומתה המקורית לקולנוע ולטלוויזיה הדוקומנטרית. אבתיסאם בעלת עסק עצמאי - "אבתיסאם פילמס"- להפקות קולנוע, טלוויזיה וחינוך. מרצה לקולנוע וטלוויזיה.

bottom of page