top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 32

מועדון מהבית - מגזין מס' 32: סופ"ש

חברי מועדון יקרים,

החל מהשבוע יעלה המגזין גם לאתר הבית שלנו בכתובת: www.facultyclub.co.il.

כל האייטמים יופיעו באתר בלשונית "חדשון" כך שתוכלו תמיד 'לחזור' אליהם וליהנות מהם.

ולקראת סוף השבוע הקרוב, הנה "יבול" חדש להנאתכם. בבקשה:

ביקור במוזיאון הוותיקן:

השבוע נבקר במוזיאון הוותיקן. ניתן לבחור בתרגום ספונטני לעברית בגלגל השיניים המופיע בצידו הימני של המסך (תרגום לא הכי מדוייק).

ומה הקשר שלנו, של מועדון האוניברסיטה של תל אביב לספריית הוותיקן?

הקשר הוא חברת מועדון ותיקה, ספרנית (כיום פנסיונרית) בספריה לרפואה בשם סופיה בראון. הנכם מוזמנים לקרוא את הסיפור המופלא שלה כפי שהתפרסם ב'מעריב':

סרט תחקיר: זמן אמת "התיק שלהם" | כאן 11:

סיפורם של הסניגורים הפליליים: הם מגינים על הפושעים הכי גדולים וחיים בצילו של הפחד מלקוח בלתי מרוצה. קרועים בין החובה המקצועית לבין המצפון וערכים אנושיים בסיסיים. האם הכסף הגדול שווה את המחיר האישי?

הרצאה של פרופ' דפנה יואל מאוניברסיטת תל אביב, האם יש מח גברי או מח נשי?

מתוך כנס חינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי.

מהמלחין שהלך לעולמו בימים אלו בשיבה טובה בגיל 91, המלחין האיטלקי אניו מוריקונה, הפעם שלושה קטעים איקוניים מיצירתו:

מוריקונה הותיר אחריו מאות פסקולים לסרטים שהטביעו חותם עצום על הקולנוע. במערבון דל התקציב "בעבור חופן דולרים" (1964), הוא נאלץ להרכיב מוסיקה משריקה, צליפות שוט, נבל פה, יריות אקדח, קולות אנושיים וגיטרה חשמלית. ביצועים של התזמורת הדנית הלאומית של הטוב הרע והמכוער ובעבור חופן דולרים שימו לב לשימוש בכלים לא קונבנציונליים וכיצד הם משפיעים על הצופה...

מתוך "בעבור חופן דולרים":

מתוך "הטוב הרע והמכוער":

מתוך היו זמנים במערב "אדם עם מפוחית":

הדרמה בסרט נתמכת על ידי המפוחית, כשהגיבור (צ'רלס ברונסון) מזוהה עם קולות המפוחית . המפוחית נועדה להזכיר לצופה את האירוע המניע את הגיבור לחפש נקמה. בשל יחודו הרב, פסקול הסרט "היו זמנים במערב" נמכר בכ-10 מיליון עותקים !

טיול לחו"ל - הסרט "טסים מעל סקוטלנד":

שוב נצא ל'טיול בחו"ל' מבלי לזוז מהבית, הפעם לסקוטלנד אל ה Highlandsאל האי Skye. מאחר שאל על לא יכולה להטיס אותנו לחו"ל, מה יותר מרגיע מאשר לשבת על הכיסא ולעוף באוויר מעל נופים נפלאים? אנו מזמינים אתכם להירגע עם הטבע. הסרט נמשך 50 דקות והוא כולל טירות אייקוניות, חופים בתוליים, גשר הרכבת של הארי פוטר, נופים מדהימים ועוד. כל שנותר להגדיל את המסך להישען לאחור ולהתמסר להנאה.

ולקינוח להקת שלוה – בקליפ הרשמי לשיר "הדלת תהיה פתוחה":

להקת שלוה היא להקה שמאורגנת על ידי אגודת "שלוה". הלהקה מונה 8 מוזיקאים נגנים וזמרים, שכולם חברי האגודה וחלקם בעלי לקויות שונות. הלהקה מובילה אג'נדה חברתית של הכלה ושילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה ורואה בכך את שליחותה המרכזית.

הלהקה נוסדה במסגרת תוכנית המוזיקה במרכז שלוה מתוך האמונה ביכולות של אנשים עם מוגבלויות להגשים כל יעד. מנהלה המוזיקלי הוא שי בן שושן, לוחם צה"ל שנפצע במהלך שירותו הצבאי. בתהליך השיקום ראה את הפוטנציאל בחיבור עולם המוזיקה כגשר לשילוב וקבלה של אוכלוסיות שונות בחברה. במאי 2019 הובילה להקת שלוה קמפיין חברתי תחת השם "דלת פתוחה לכולם" שמטרתו קידום שילוב אנשים עם מוגבלויות באמצעות חתימה על אמנת השילוב. במסגרת הקמפיין השיקה הלהקה את שירה החדש "הדלת תהיה פתוחה". אתם מוזמנים לצפות ולהתרגש...

מאחלות לכם סופשבוע רגוע ושלו בתקווה לימים אופטימיים שיבואו.

סיגל ושלומית, צוות המועדון.

bottom of page