top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 13

מועדון מהבית - מגזין מס' 13

הגענו למועדון מהבית מס' 13 - בר מיצווה... חושבות עליכם ומתגעגעות ובינתיים מנסות להנעים את זמנכם במידת האפשר. להלן לקט תרבותי נוסף:

נפתח בשרשרת קונצרטים בה יתנגנו מיטב היצירות אותן אתם מכירים.

50 יצירות של ויואלדי, בטהובן, באך, מוצרט, צ'ייקובסקי, שטראוס, מנדלסון, רוסיני ועוד. בתחתית המסך מופיע כפתורSHOW MORE שם מופיעים שמות היצירות ולוח הזמנים שלהן, ניתן לדלג ולשמוע לפי טעמכם:

זוכרים שביקרנו במוזיאון מכון איילון בגבעת הקיבוצים רחובות? עכשיו אפשר להתרווח מול המחשב ולהינות מסיור בו מבלי לקום מהכיסא.

זהו מוזיאון מיוחד אודות מקום שפעל בסודיות מ-1945 עד תום מלחמת העצמאות, כסליק של ההגנה וכמפעל מחתרתי לייצור קליעים, "טרום תע"ש". הקליעים שימשו בשלב הראשון של מלחמת השחרור, עזרו רבות ולמעשה הצילו את הישוב. בשנת 1987 הוא נפתח לציבור כמוזיאון, והיום תוכלו לסייר בו באופן וירטואלי, על ידי כניסה לקישור המצורף מטה. שם, לחצו בסרגל שבתחתית המסך על הכפתור שמופיע שלישי מימין, ונראה כמו עיגול צהוב ובתוכו 3 נקודות. לאחר מכן תוכלו לבחור את החדר שתרצו לראות, שימו לב שברוב החדרים ניתן הסבר קולי, ומופיעים שלטים למידע נוסף.

המוזיאון הלאומי לרכבות, בבעלות רכבת ישראל ונפתח בשנת 1983

המוזיאון מציג את ההיסטוריה של התחבורה המסילתית בישראל ובמדינות השכנות, שהחלה בשנת 1892. תוכלו לראות בו, ציוד נייד לרבות קרונות, קטרים, שלטי רכבות ועוד. הסיור באתר הוא יחסית פשוט, ומאפשר לכם להיכנס לתוך הקרונות ולעבור ביניהן בקלות בעזרת העכבר או החצים שבמקלדת. שימו לב לעיגולים שנועדו לספק לכם מידע נוסף:

ולקינוח, שחור לבן כחול לבן - הקליפ המלא | צובעים את ההיסטוריה של ישראל

כאן 11 | הקטעים המכוננים ביותר, הצרובים בזיכרון הקולקטיבי בשחור לבן, מקבלים צבע בקליפ. החל מהכרזת העצמאות, דרך שחרור הכותל, שידור מבט הראשון, שירים של חווה אלברשטיין, שושנה דמארי ובועז שרעבי, החזרת שבויי מלחמת יום הכיפורים לישראל, ראיון עם יוני נתניהו, קבלת הפנים לחטופי אנטבה, המהפך, ניצחון מכבי תל אביב על צסקא ("אנחנו במפה") וכלה בגשש החיוור שרים את מים לדוד המלך:

בברכת בריאות והנאה!

סיגל ושלומית, צוות המועדון

bottom of page