top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 27

מועדון מהבית - מגזין מס' 27: הקיץ הגיע!

לחברים שלום,

את השבוע החדש והיום הראשון של הקיץ אנחנו פותחים עם שלל אירועי תרבות לצפייה, "ללא תשלום" (או כמו שראש ממשלתנו הציע: "שיבזבזו בארץ..."). תיהנו!

הפסנתרנית המוכשרת חטיה בוניאטישווילי בקונצרט במסגרת פסטיבל איי טיונז:

חטיה בוניאטישווילי נולדה בבתומי שבגאורגיה בשנת 1987 ומאז הספיקה לנגן ברחבי העולם, להקליט 6 אלבומי סולו (נכון לעכשיו) ולשתף פעולה עם שורה של דמויות מפתח בעולם המוזיקה הקלאסית. היא ביקרה גם בארץ וניגנה עם התזמורת הפילהרמונית.

לאן נעלמות הגחליליות?

באתר מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט כתבה נחמדה של N12 על היצורים עם ה"פנס הקטן"...

סרט: יוצאים מהכלל | רוני קובן במחלקה הסגורה:

כאן 11 רוני קובן בתיעוד בלעדי של חיי המטפלים והמטופלים במחלקה הסגורה בבית החולים הפסיכיאטרי "גהה". זוהי הפעם הראשונה שבית חולים פסיכיאטרי מתיר למצלמות טלוויזיה להיכנס אל תחומי המחלקה הסגורה למשך תקופה ארוכה. בפרק מיוחד זה חושף קובן את הצופים להתמודדות הצוות המטפל עם ההתקפים שחווים המטופלים, עם הסכנה המתמדת שמטופלים יפגעו בעצמם ובצוות המטפל ומתעד את ההכאה על חטא של צוות המטפלים במקום בעניין נוהל הקשירה של מטופלים למיטתם, נוהל שרווח במחלקה בעבר.

הרצאה במסגרת מפגש עם המועדון האסטרונומי של אונ' ת"א: אסטרוביולוגיה – המצוד אחר חיים ביקום: ד"ר רעות סורק-אברמוביץ', ממרכז מדע ים המלח והערבה אגודת מאדים הישראלית. מדע האסטרוביולוגיה מרכז תחומים מרתקים כמו גיאולוגיה, אבולוציה, מיקרוביולוגיה, ביג דאטה, רובוטיקה, ועוד. השאלות שעולות הן: איך התחילו החיים על כדור-הארץ? איך מגלים חיים על כוכב-לכת מרוחק? מי גר בסביבות חיים קיצוניות להחריד, והאם ניתן להרוויח פתרונות ביוטכנולוגיים מחיידקים? עיקר המחקר של ד"ר רעות סורק- אברמוביץ' נסב על סביבות חיים קיצוניות בכדה״א. במחקר דגמה סביבות מלוחות מאוד, ומעינות בטמפרטורות גבוהות במערב ודרום אוסטרליה. עבדה גם על קדיחות קרח מאנטארקטיקה, עסקה במחקר מיקרוביולוגי ימי, בנוסף למחקר פעילה בתעשיית החלל הישראלית ובחינוך מדעי בנושא חלל ואסטרוביולוגיה באזור מצפה רמון, שדה בוקר, ומרכז הארץ. יו״ר אגודת מאדים הישראלית, ראש חטיבת המחקר והמדע בעמותת דימארס (Desert Mars Analog Ramon Station – D-MARS), מרצה באוניברסיטת החלל הבינלאומית ועוד.

ולקינוח (קצת קשה לעיכול, למי שלא מכיר קונצרטי רוק) "אהבת חיי" ו"רפסודיה בוהמית" בביצוע המקורי של להקת קווין עם פרדי מרקורי (מעל 77 מיליון צפיות!)

ממחיש את האובדן במותו של יוצר ומבצע כמו פרדי מרקורי. לכל הרגישים מביננו, אזהרה: הנ"ל מופיע ללא חולצה!

מאחלות לכן שבוע של טוב וקיץ נפלא!!!

סיגל ושלומית, צוות המועדון

bottom of page