top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 19

מועדון מהבית - מגזין מס' 19

שלום לחברי המועדון!

כל עוד חלקנו עדיין ספונים בביתנו, אנו ממשיכות לשלוח לכם את מיטב קטעי התרבות להנאתכם:

אתם מוזמנים לצפות בהרצאתו של ד"ר דורון לוריא באסכולות, בנושא: האם רמברנט היה יהודי? (ואם לא - למה לא?):

המחזה "קרום" מאת חנוך לוין בעיבוד מודרני של תיאטרון הקאמרי

מחזותיו של חנוך לוין, העלו לפני השטח נושאים אקטואליים רבים ועוררו שיח ציבורי סביבם. כך גם המחזה שלפניכם, "קרום", שכתב וביים לוין בשנת 1975 ואשר קיבל כאן עיבוד מקורי המתאים לזממנו. ההצגה מספרת על צעיר תל אביבי ששמו קרום, החוזר לישראל אחרי ניסיון לא מוצלח ל"עשות את זה" בחו"ל ומגלה כי סביבתו הקרובה פה בארץ גם לא ממש מוצאת את עצמה, בדיוק כמוהו. בעיבוד זה, בבימויו של אילן רונן, מככבים אלון דהן, שרה פון שוורצה, ענת וקסמן, אלי גורנשטיין ועוד:

אנדרה ריו מבצע (8 דקות) את ואלס הקיסר בלוויית מופע בלט מרשים היצירה "ואלס הקיסר" של יוהאן שטראוס נכתבה במקור לרגל ביקורו של קיסר גרמניה וילהלם השני באוסטריה. אנדרה ריו משלב את המוזיקה עם מופע קלאסי של ואלס-בלט מרשים בתוך ארמון. מתוך מופע מיוחד לזכרו של יוהאן שטראוס:

והפעם בפינת 'טיול מהכורסא': נטייל לניו זילנד עם מדריך של "אקו טיולים" בהרצאה: ניו זילנד מסע אל טבע פראי ושלווה אנושית:

הסיפור שמאחורי השיר "הבלדה על יואל משה סלומון"

"בבוקר לח בשנת תרל"ח, עת בציר הענבים, יצאו מיפו על סוסים, חמשת הרוכבים...". רבים מאיתנו מכירים את שירו הנפלא של יורם טהרלב, שהולחן על ידי שלום חנוך וזכה לביצועו של אריק איינשטיין בשנת 1970. חלקכם כנראה גם יודעים שהקלאסיקה הנפלאה הזו מגוללת את סיפורה הקמתה של המושבה פתח תקווה ב-1878, שמאז הספיקה להפוך לעיר, אך האם יש בשיר אמת היסטורית? ובנוסף, מהו המסלול שעברו אותם 5 רוכבים מפורסמים, ומיהו בכלל יואל משה סלומון? על כל זאת ועוד, יענו לכם יוצר השיר יורם טהרלב וחוקר הזמר עפר גביש בסרטון הבא של "כאן 11".

ולקינוח קטע קצר, תזמורתו של ג'יימס לאסט עם ריצ'ארד קליידרמן מנגנים את הבלדה לאדלין ובאך:

בברכת חג שבועות שמח והנאה מרובה!

סיגל ושלומית

bottom of page