top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 40

מועדון מהבית - מגזין מס' 40: "השפעות" והזמנה!!!

חברים יקרים,

עולם התרבות אינו כתמול שלשום. חיכינו לראות אם תעבור רוע הגזרה אבל מאז חודש מרץ לא השתנה מאומה. בהתאם לכך, גם אנו הבנו שצריך לערוך כמה שינויים ולהשתמש בכלים החדשים העומדים לרשותנו לטובת פעילות ייחודית לכם, חברי המועדון שלנו.

כל זאת כמובן, בנוסף למסורת המגזין "מועדון מהבית" בו אנו בוררים הצעות צפייה מתוך ההיצע העצום הקיים ברשת כדי להנעים את זמנכם במגוון פעילויות תרבות וידע.

בהתאם לכך, וכסנונית ראשונה, אנו מתכבדים להזמינכם להרצאתו של איש המוסד לשעבר, אבנר אברהם, בהרצאתו "מבצע יהלום" המספרת על נחיתת הטייס העיראקי עם מטוס מיג-21 בישראל ופעולת המוסד בשילוב חיל האוויר הישראלי.

מאחר שזהו "יום השנה" למבצע, אבנר ירצה אצלנו מיד לאחר שיתראיין בשעה 18:00 בערב אצל אמנון לוי, על המבצע.

הזמנה לאירוע ייחודי לחברי מועדון האוניברסיטה!!!

הנכם מוזמנים להיכנס ולצפות בהרצאה בזום.

ההרצאה תתקיים ב"זום" ביום ראשון ה-16 באוגוסט 2020 בשעה 20:00 בערב בדיוק.

הקישור להרצאה ב"זום": https://us02web.zoom.us/j/89515153773?pwd=cS9MSXdOSGs1ckVySkIzY1djcjdYUT09

משך ההרצאה 45 דקות ובסיומה כ-10 דקות לשאלות ותשובות.

ועד מועד ה"מפגש" בזום, תוכלו להמשיך וליהנות ממגזין סוף השבוע שלנו שיעסוק הפעם ב... השפעות!

השפעתם של שני פסנתרנים על יצירה אחת

כיצד שני פסנתרנים המנגנים על שני פסנתרים משפיעים על היצירה? תנסו לעצום את העיניים ולהקשיב. האם ניתן לחוש בהשפעתם של ארבע ידיים במקום שתיים? דניאל ברנבויים ומרטה ארגריך שני וירטואוזים בביצוע סונטה של מוצרט לשני פסנתרנים, K.448 מעל מיליון צופים! https://www.youtube.com/watch?v=9iePyP2HOr8

השפעת התפיסה של מותגים על ההתנהגות

ד"ר מוטי אמר תוהה: האם שם המותג יכול לשנות את החוויה בפועל של הצרכנים?

הרצאה מרתקת של ד"ר מוטי אמר על תפיסות של צרכנים לגבי מותגים ושינוי החוויה בהתאם לתפיסת המותג.

יובל נח הררי: מדוע האדם הוא המשפיע על העולם ושולט בו?

לפני 70,000 שנה, אבותינו היו חיות חסרות חשיבות. מה שהכי חשוב לדעת על בני האדם הפרהיסטוריים, הוא היותם לא-חשובים. השפעתם על העולם לא היתה גדולה מזו של מדוזות, גחליליות או נקרים. היום, לעומת זאת, אנו שולטים בכוכב הלכת. והשאלה היא: איך הגענו עד הלום? איך הפכנו את עצמנו מקופים לא-חשובים, שמתעסקים בענייניהם באיזו פינה באפריקה, לשליטי כוכב הלכת ארץ?

יובל נח הררי מציע סיבה מפתיעה לכך.

השפעת משבר אמצע החיים על שיגרת החיים הסטנדרטית

הצגה: בומרנג של תיאטרון חיפה.

קומדיה ישראלית חדשה על פגישה גורלית ועל משבר אמצע החיים. האם מחשבות באמת מייצרות מציאות? האם מה שאתה שולח אל היקום חוזר אליך כמו בומרנג? אם תבקש מהיקום ממש חזק, האם הוא ישלח לך שמונה מיליון שקל?

צחי ציגלר נפגש עם חבר מיליונר שלמד איתו בתיכון. בעקבות הפגישה הגורלית מחליט צחי לעשות שינוי דראסטי ולנטוש את חייו הסטנדרטיים להחריד. צחי מחליט לחזור ולהיות אותו הנער הכריזמטי והפרוע שהיה פעם בתיכון ולהגשים את חלומותיו מאז, למרות שכבר מזמן עבר את הארבעים ויש לו אישה, שני ילדים וכרס. האם כך יזכה באושר הנכסף? ההצגה מציפה שאלות של זוגיות באמצע החיים, חלומות שננטשו, ומשקפת רצון אדיר ללקק עוד קצת מהגלידה של הנעורים.

שחקנים: נורמן עיסא, יואב בר לב, לירית בלבן, אפרת ארנון, אוהד קנולר.

השפעות התרבות הצוענית על המוסיקה

קטע קצר ומרהיב מתוך הסרט "שעת הצוענים" של אמיר קוסטריצה וגורה ברגוביץ. מעל 13 מיליון צפיות ביו טיוב!

השפעת האוטיזם על המוח האנושי

לפי טמפל גרנדין, האוטיזם הוא יתרון...

סיפורה של פרופ' טמפל גרנדין, שאובחנה בילדותה כאוטיסטית. טמפל מתארת כיצד פועל מוחה ומספרת על יכולתה "לחשוב בתמונות", שמסייעת לה לפתור בעיות שמוחות "רגילים" עלולים להחמיץ. טענתה היא שהעולם זקוק לבני האדם שנמצאים על הרצף האוטיסטי שהם: החושבים הוויזואליים, החושבים בתבניות, החושבים במלים, וגם כל מיני ילדים "חנונים" וחכמים, החריגים והמיוחדים בחשיבתם. ממליצה לכם לקרוא את הספר או לצפות בסרט על חייה. אישה חזקה ומרתקת. מעל 5.7 מיליון צופים ביו טיוב!

השפעת התרבות הספרדית על האופרה כרמן

כשעוד יכולנו לטייל במדריד, אחד מביקורי החובה היו באופרה. לראות את כרמן במדריד, חוויה! לכן, עשינו מעשה מוחמד וההר, אם איננו יכולים לבקר באופרה, הבאנו את האופרה ממדריד אליכם...

CARMEN מאת אנטוניו גיידס וקרלוס סאורה | תיאטרון ריאל מדריד

יצירת מופת של ריקוד ספרדי שנוספה לרפרטואר: בודאס דה סנגרה והסוויטה פלמנקה.

ולקינוח: גיליון "עתמול" | יולי 2020

צ'ופר לחברי המועדון: גיליון "עתמול" של חודש יולי 2020 העוסק בנושא השפעות המגיפה לאורך ההיסטוריה. הגיליון באדיבות ובאמצעות יד בן צבי, ללא תשלום.

אז כמה הצלחנו להשפיע על מצב הרוח שלכם היום? ובכלל?

מצפות לראותכם בהרצאת ה"זום" ב-16 באוגוסט ומאחלות לכולנו סופשבוע טוב ומועיל.

סיגל ושלומית, צוות המועדון.

bottom of page