top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 53

מועדון מהבית – מגזין מס' 53

חברים יקרים,

בתקופה האחרונה כולנו מנסים 'להמציא את עצמנו מחדש' ובין השאר עסוקים מתוך עניין אישי או 'בגלל' הנכדים, בעבודות יד וביצירה. ברוח ימים אלו אנו מגישים לכם את גיליון "צבע, ציור ואנימציה", כשבסוף הגיליון מחכות לכם גם שלוש הפתעות – כי מי לא אוהב לקבל גם מתנות...?

מכונת כתיבה או מכונת ציור אנלוגית?

אם מדברים על ציור, אמן מיוחד בשם ג'יימס קוק מצייר בעזרת... מכונת כתיבה...

סרט אנימציה "מי אתה"?

סיפור על סופר ועל מוזה... מעל מיליון מאה צפיות.

סרט קצר חדש מבית היוצרים של "המתנה".

ואם הזכרנו אותו, את הסרט "המתנה", קבלו!

סרט ההנפשה שזכה בפרסים רבים. 7.5 מיליון צפיות.

המתנה היא סיפורם של זוג רגיל, כשהוא נותן לה כדור קטן שנשלף מחזהו, היא לא יכולה להפריד את עצמה מהמתנה החדשה שלה... גם אחרי שהם נפרדים.

מדוע אנשים מאמינים שהם לא יכולים לצייר ואיך להוכיח שגם הם יכולים?

גרהם שו מרצה ומדגים ואתם - הצטיידו בנייר ועט לפני תחילת ההרצאה...

מדוע כל כך הרבה אנשים חושבים שהם לא יכולים לצייר? היכן למדנו להאמין בזה? גרהם שו ינפץ את האשליה הזו, פשוטו כמשמעו, בצורה מעשית מאוד. הוא ידגים כיצד לכוח פעולת הציור הפשוטה לחולל שינוי חיובי בעולם. מעל 33 מיליון צופים.

סטופל, גירית הדבש שיכולה להימלט מכל מקום! | BBC

כמו בסרט אנימציה קלאסית, הגירית החמקנית הזו יכולה לברוח מכל מקום, אלא שכאן המציאות עולה על כל דמיון ולמרות שזה אינו סרט אנימציה, מקומו כאן בשל התכונות שגירית הדבש מדגימה.

גירית הדבש מתוארת כחיה הכי חסרת פחד על פני כדור הארץ. על אף גודלם, יש להם מוניטין של תקיפת כמעט כל דבר - מנחשים ארסיים ועד אריות בוגרים. כ-25 מיליון צפיות.

זוכרים את מר קו?

במקרה הזה תפגשו ציפור קיווי טועמת נוגט וזה כל כך טעיייים! מעל 20 מיליון צפיות...

מלחמת העולם השנייה בראי הקריקטורה עם ד"ר דוד עייש

כיצד השפיעו קריקטורות על דעת הקהל לפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה? כיצד מדינות כמו גרמניה ויפן השתמשו בציורי קריקטורות כדי להעביר מסרים לאזרחיהם ?. מדוע היה צורך בקריקטורות לפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה? מי השתמש בקריקטורות ככלי להעברת מסרים? כיצד ניסו להשפיע באמצעותן על דעת הקהל? דוגמאות לקריקטורות שונות שהופצו בתעמולה שקדמה למלחמת העולם השנייה. בהנחיית ד"ר דוד עייש.

סיפור האיברים (אל תתבלבלו, זה לא סיפור הפרברים...)

מה קורה לאיברים כשאוכלים ג'נק פוד או מעשנים? ראו את סיפורו של לויד. מעל 90 מיליון צופים.

https://www.youtube.com/watch?v=y5rita8a9_E

כיצד אנחנו מזהים אנשים? - פרופ' גלית יובל, הרצאת זום מוקלטת מאפריל 2020

טיפ: דלגו הישר לדקה השישית בסרטון.

זיהוי פרצופים היא משימה קוגניטיבית שאנחנו מבצעים בקלות עשרות פעמים ביום. עם זאת, מדובר במשימה חישובית מורכבת שהמוח שלנו יודע לבצע במהירות ויעילות. בהרצאה נסביר ממה נובע הקושי בתהליך הזיהוי ובאילו מקרים הוא בא לידי ביטוי. בנוסף נראה כי קיימת שונות משמעותית בין אנשים ביכולת זיהוי פנים, החל מאנשים שאינם יכולים לזהות פנים בכלל (עיוורון פנים) ועד אנשים שמזהים כל אדם שראו אי פעם בחייהם.

למי שמוותר על הרצאת זום מוקלטת, 10 דקות עם פרופ' גלית יובל: "המנגנונים המורכבים לזיהוי פנים"

פרופ' גלית יובל: "המנגנונים המורכבים לזיהוי פנים" ראש בית הספר למדעי הפסיכולוגיה, הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון. מתוך אירוע אתנחתא בימים טרום קורונה.

גויה ב-4 וחצי דקות, ב-3 דקות ובהרצאה מלאה

סרטון המציג סקירה מהירה בת 4.5 דקות על חייו של גויה.

סרטון בן 3 דקות עם כמה הסברים מהירים על הציורים השחורים של פרנסיסקו גויה: תולדות האימה האפלה.

לאחר ההקדמות המקיפות ניתן לצפות בהרצאת זום על האמן פרנציסקו גויה, האמן פורץ הדרך, עם אלון קליבנוב.

תזמורת המהפכה חיה בסרט, משכן האופרה תל אביב

במעריב כתבו:

"השילוב בין אנימציה לבין מוזיקה מתבקש מאליו", אומרת האנימטורית ובמאית האנימציה תמי ברנשטיין, שמנהלת אמנותית את המופע עם שרון את אופנהיים. "בניגוד לסרט קולנוע שיכול לרוץ בלי מוזיקה, בסרט אנימציה היא חלק בלתי נפרד ממנו ובין השאר מחליפה את המילים. אמנם לא כיוונו לכך, אבל יש כאן גם מחווה לסרט האילם, שאותו ליוותה הרבה פעמים מוזיקה חיה".

"מתקפת החטיפים"

סרטון הנפשה קלאסי עם מוסר השכל - אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, או כפי ששנו רבותינו, לא תוכו כברו...

27 וחצי מיליון צופים לא טועים.

מוסיקה חזותית: כיצד בטהובן הלחין מוסיקה כשהיה חרש?

הגאונות של בטהובן והקשר למתמטיקה.

איך זה שבטהובן, אחד המלחינים המשמעותיים בכל הזמנים, כתב רבים משיריו האהובים ביותר תוך כדי חירשות? התשובה טמונה ביכולת ההדמיה שלו ובמתמטיקה ... נטליה סנט קלייר מציגה את "סונטת אור הירח" כדי להמחיש את הדרך בה בטהובן הצליח להעביר רגש ויצירתיות תוך שימוש בחזותיות ומבנים במתמטיקה.

מאין מגיע הזהב?

האם ידעתם כי זהב הוא מחוץ לכדור הארץ? במקום לנבוע מהקרום הסלעי של הפלנטה שלנו, הוא הגיע למעשה מהחלל והוא קיים על כדור הארץ בגלל פיצוצי כוכבי סופרנובה... המדען דייוויד לונני מתווה את המסע המדהים של זהב מהחלל לכדור הארץ. מעל 5 מיליון צפיות.

https://www.youtube.com/watch?v=jf_4z4AKwJg

צבעים, רבותיי, צבעים!

למה כחול כה נדיר בטבע?

בין היצורים החיים, הצבע הכחול נדיר באופן מוזר. סלעים כחולים, שמיים כחולים, מים כחולים, בטח. אבל חיות כחולות? הן מעטות. ואלו המכילות את הצבע הכחול? הן הופכות זאת לכמה דרכים מוזרות ומיוחדות בהשוואה לצבעים אחרים. בסרטון זה נבחן כמה פרפרים שיעזרו לנו ללמוד כיצד יצורים חיים הופכים לכחול ומדוע הגוון היפה הזה נדיר כל כך בטבעו. מעל 6 מיליון צפיות.

חום הוא צבע די מוזר, כ-2 מיליון צפיות.

כיצד התפתחה האנימציה של פיקסאר במשך 24 שנים?

פיקסאר פרצה דרך חדשה כאשר יצרה את "צעצוע של סיפור" בשנת 1995, אך משם נותרה לה דרך ארוכה לעבור לדמויות אנימציה מושלמות בתלת מימד. לאורך השנים, האנימטורים של פיקסאר הבינו כיצד ליצור תנועה אנושית נכונה עד העור והשיער. פיקסאר חוללה מהפכה באנימציה כמעט בשלושה עשורים של קיומה. כל סרט חדש דורש חידושים טכנולוגים חדשים. "מפלצות בע"מ." עזר להם ליצור פרווה, "רטטוי" עזר להם ליצור פרווה רטובה, ו "Finding Dory" הוביל אותם ליצור תמנון מאפס. ב"צעצוע של סיפור 4 ", שיצא ב -21 ביוני, הם הפכו את החתול למראה הכי מציאותי שנראה עד עתה בצורה מונפשת. מעך 7 ציליון צופים.

היסטוריה מצוירת ב-3 דקות: ליאונרדו דה וינצ'י

ליאונרדו דה וינצ'י נחשב לאחד מהגאונים הגדולים ביותר. הוא למד ויצר בתחומי ידע רבים ושונים.

"קרקס השמש"

כמו בסרטי האנימציה הקלאסיים, מופע של סירק דה סוליי, קרקס השמש בלאס וגאס.

הקדמה בגרמנית ללא תרגום עד הדקה ה-2:15, אפשר לדלג...

האמנות הנסתרת של ד"ר סוס

הסופר הצייר ד"ר סוס, שנודע בשל ספרי הילדים שכתב, צייר גם דברים אחרים...

יאבל'ק: הצגה אמנותית שזכתה בפרס ראשון בפסטיבל עכו, מזכירה סרטי אנימציה ישנים

אנסמבל תוצרת בית מציג: יאבל'ק - זוכת פרס ההצגה הטובה ביותר, פסטיבל עכו 2015 ופרס עיצוב החלל והתלבושות ופרס הכוריאוגרפיה, פסטיבל עכו 2015. "השריפה אצלנו בעם, עוברת בתורשה" חיים גורי

שמונה שחקנים בטרילוגיה מסויטת המשלבת תיאטרון פיזי, מחול ופרפורמנס על מקורו של הפחד בחברה הישראלית.

"טרייאנגל" תיאטרון פיזי המציג את סיפור שריפת המתפרה בניו יורק בתחילת המאה ה-20, בעת המאבקים על זכויות העובדים בעיר. סיפורה של הניצולה שרה גולדפרב. "תראי נוף" - מחול בשילוב מקהלה יוונית, אשר במרכזו מינה, ביתה של הניצולה מהשריפה. "הקונסטלציה" -המופע האחרון. גבריאל גולדפרב, מטפל בשיטת הקונסטלציה המשפחתית, מצלם במהלך הפסטיבל הרצאה לאתר ההרצאות "טד", ומדגים על עצמו טיפול באדם המשותק בגלל פחדיו.

"על התובנה המופלאה שמחברת אותנו לשורש השורשים של הפחד, על השפה הבימתית המיוחדת העוברת מטכניקה אחת לשנייה, על מסירות אין קץ של להקה הנותנת הופעה בלתי נשכחת ועל השאיפה לשלמות שאנו מקווים שיום אחד תגיע..." - מנימוקי השופטים, פסטיבל עכו.

אמן הסיוטים בקשינסקי

זלדיסלאב בקשינסקי היה צייר אימה פולני שהגיב לזוועות המלחמה שראה סביבו.

מוזיאון VR לאמנות יפה (VR = מציאות מדומה)

קיים רק בווירטואל ריאליטי (=מציאות מדומה) ולמעשה לא קיים במציאות.

יש כאלה שתופסים זאת כרמאות, ואחרים טוענים שזו בכלל גאונות; כך או כך, מוזיאון VR לאמנות יפה אינו מוזיאון אמיתי. למה הכוונה? מדובר ביישומון חינמי, האוסף כמה מיצירות האומנות המפורסמות ביותר בעולם, מכל תקופות ההיסטוריה, ומציג אותם בחלל מדהים אחד.

כך למשל, בתחילת הסיור הווירטואלי, פסל דוד יברך אתכם לשלום, ולצידו תפגשו דמויות נוספות בהן המונה ליזה, צבא טרקוטה הסיני ויצירות רבות ונוספות.

הציורים מפורטים להפליא ותוכלו להתקרב אליהם כל כך, עד שתוכלו לראות את מהמרקם והגוון שלהם. אגב, אם אי פעם חלמתם לראות את כל השרידים המצריים העתיקים של העולם במקום אחד - זו ההזדמנות שלכם לעשות זאת.

אתגרים בשחזור אמנות

שיחזור אמנות שהפך להרס...

"הסעודה האחרונה"

ד"ר אסף פינקוס ראש החוג לאמנות באוניברסיטת תל אביב בהנחיית גיל חובב מתוך הסידרה 'ארוחות שעשו היסטוריה'.

ולקינוח אקונה מטטה (או: אין דאגות)

מתוך הסרט מלך האריות, הגירסה החדשה של דיסני מ-2019.

לסיום, הבטחנו מתנות והנה אנו מקיימים:

מי נמצא מאחוריכם במסך של ה"זום"?

לבקשת החברים שהשתתפו בהרצאת ה"זום" האחרונה עם יועמ"ש המועדון, עו"ד ישי דב גלילי, אנו שמחים לספר כי בנוסף להרצאה עצמה שהקולטה והועלתה לאתר המועדון כאן https://www.facultyclub.co.il/news, הנה קישור לגלריית רקעים ללא תשלום של נופי טבע וחיות באדיבות "שומרי הגלקסיה שלנו", חברת גרינפיס.

גיליון מקוון והרצאה חינם – מתנה באדיבות יד בן צבי:

לכבוד יום ב' בנובמבר שחל השבוע קבלו מתנה : בנתיב הריבונות מב' בנובמבר לכ"ט בנובמבר

סופשבוע נפלא!

bottom of page