top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 54

מועדון מהבית – מגזין מס' 54

כולנו מכירים את הביטוי: "משפחה לא בוחרים". בגיליון השבוע, משפחה וחיות אחרות, נגלה יחד כי משפחה אפשר גם לבחור, לעיתים משפחה בוחרת במישהו ומצילה אותו מגורל אחר לא נודע. יש מקרים בהם מגלים מי המשפחה האמיתית ויש משפחות שלא נדע...

על אבות ואימהות, אחים וצאצאים, על ביולוגיה וגם הרבה מזל, במגזין מלא בסיפורים, בהפתעות של החיים ובעיקר – בהמון אהבה.

גדלתי בכת. זה היה גן עדן - וגיהינום | ליליה טאראווה

ליליה טאראווה גדלה בקהילה הנוצרית גלוריאוולה בחוף המערבי של האי הדרומי של ניו זילנד, שם הייתה מוקפת בכל מי שאהבה. אך עם הזמן היא החלה לראות את הצד האפל בקהילה שלה, ובסופו של דבר הבינה שעליה לצאת. בשיחה הרגשית הזו ליליה משתפת את מציאות החיים בכת, ואת המסע קורע הלב שלה להשתחרר.

ליליה טאראווה היא סופרת ניו זילנדית, דוברת, יועצת בריאות ומאמנת עסקית. היא חברה בשבט המאורי נגאי תאהו. ליליה נולדה לתוך הכת הדתית הידועה לשמצה של ניו זילנד, גלוריאווייל, וברחה עם אחת עשרה בני משפחתה בגיל שמונה-עשרה. ניסיון חייה יוצא הדופן גרם לה להמשיך בקריירה המקדמת זכויות אדם, רווחה והעצמה. סרטון מרגש. 10 וחצי מיליון צופים.

אחיות ומנגינות

צמד אחיות מוצלחות בדואט: על הפסנתר חטיה בוניאטישווילי היא פסנתרנית צרפתית-גיאורגית ידועה, שהופיעה כבר בכל העולם לצידה גוואנצה בוניאטישווילי אחותה, וגם לה כישרון לא מבוטל לנגינה בפסנתר. בסרטון הבא נראה שצמד האחיות המוכשרות במיוחד האלו ישבו זו לצד זו אל מול הפסנתר ואלתרו ביצוע שובה לב ואוזן ליצירה "ליברטנגו", של המוזיקאי הארגנטיניאי אסטור פיאצולה. מדהים לראות את הביצוע ההרמוני הרגשי הנפלא של צמד האחיות הזה על הפסנתר ואת התיאום והדיוק ביניהן. https://www.youtube.com/watch?v=W_Jy3_q89-A

ילדים תחת חוזה: כששני זרים נפגשים לצורך הולדת ילד וגידולו?

40 אחוז מהמשפחות בישראל, לא חיות את המודל המסורתי של אבא ואימא וזוגיות וילדים תחת קורת גג אחת, ועדיין זה עשוי להיראות מוזר או לא נורמלי, אך בכל שנה מאות ישראלים גייז וסטרייטים, מחליטים לחבור זה לזו וליצור תא משפחתי קצת שונה. שרון כידון יצאה לבדוק עם ההורים, הילדים ואלה שעדיין מתלבטים, איך זה עובד. מה עובר על הילד, מה קורה כשיש לאבא או לאמא זוגיות חדשה, איך בכלל נראה חוזה כזה, ואיך פותרים חילוקי דעות. צפו בפרק המלא.

הבנות של כריסטיאן ה-9 מדנמרק (כשבני דודים מתחתנים...)

המלך כריסטיאן התשיעי מדנמרק הוא אחד האבות הפוריים בהיסטוריה המלכותית. ששת ילדיו ירשו או נישאו למלכות החזקות ביותר באירופה של המאה ה -19 וכבשו 9 כסאות מלוכה אירופיים שונים - דנמרק כמובן, אך גם נורבגיה, בלגיה, בריטניה, יוון, ספרד, רוסיה, רומניה ולוקסמבורג. בואו להכיר את שלוש בנותיו המהוללות של המלך כריסטיאן התשיעי:

אלכסנדרה, מלכת בריטניה.

דגמר, מריה פיודורובנה, קיסרית רוסיה.

טיירה, נסיכת הכתר של הנובר והדוכסית מקמברלנד.

ולמי שמתעניין בבנים של כריסטיאן התשיעי...

ילדת פלא ושמה עלמה. עלמה דויטשר.

ילדת הפלא עלמה דויטשר שנולדה בשנת 2005 לאם בריטית ולאב ישראלי, מבצעת את הקונצ'רטו לפסנתר מספר 8 בדו מז'ור של מוצרט לצד התזמורת הפילהרמונית הישראלית בשנת 2015. מנצח, רוני פורת. https://www.youtube.com/watch?v=bxUI4DeoWGg&feature=emb_title

עלמה דויטשר מתראיינת אצל אלן דג'נרס בגיל 8. מעל 4 מיליון צופים.

עלמה דויטשר בת 12 מאלתרת אימפרוביזציות.

עלמה דויטשר שוב מאלתרת אימפרוביזציות בתכנית 60 דקות מעל 10 מיליון צופים!

עלמה דויטשר מלחינה סירנות בוינה לוולס.

עלמה מספרת שלוקחת צלילים לא נעימים לאוזן והופכת אותם למוסיקה. ללא תרגום. מעל מיליון צופים.

שלוש אחיות מאת אנטון צ'כוב | אנסמבל הרצליה, בימוי: אופירה הניג

המחזה מספר על שלוש אחיות בנותיו של גנרל, שנולדו במוסקבה ומשתוקקות עד טירוף לחזור לעיר הגדולה ולהיחלץ מהחיים המשעממים וההמוניים של העיר הקרתנית בה הן חיות. שלושתן מארחות בביתן חיילים וקצינים שהגיעו עם הגדוד שלהם לעיר הקטנה. המפגש הזמני הזה חושף את כמיהתן של שלוש האחיות לחיים אחרים, חושף את הערצתן הגדולה לאנשים במדים, חושף את הפער בין החלום למציאות -אבל מעבר לכל זהו מחזה על נפשם של אנשים שחולמים, ממתינים, ומבינים- לעיתים מאוחר מידי- שהחיים מתחילים כשמפסיקים לחכות. ביקורות: הפקה מבריקה וסוחפת של אחת מפניני מחזותיו של אנטון צ'כוב- 3 אחיות בתאטרון אנסמבל הרצליה.לא יאמן כיצד אופירה הניג, הבימאית ומנהלת אנסמבל הרצליה, יצרה ממחזהו של צ'כוב, יצירה סוחפת, שכל משפט הנאמר בה קולע, הכול ארוג כמקשה אחת בעזרת שחקני האנסמבל המיומנים והמוכשרים, עד כי אין שניה לנשום בין סצנה לסצנה...זהו תאטרון במלוא התגלמותו, ותוצאה של עבודת אנסמבל כמו בימי זוהר של התאטרון באשר הוא." (צבי גורן, אתר הבמה).

הילדים של מארי אנטואנט

מארי אנטואנט התמודדה עם טרגדיה כמלכת צרפת - אבל איך נראו החיים לילדיה של מארי אנטואנט? כמלכה, מארי אנטואנט ילדה ארבעה ילדים, אך רק אחד מהם שרד את המהפכה הצרפתית. אף על פי שילדי המלכה גדלו בפאר וחיו בארמונו המפואר של ורסאי, בילו שנים במגדל במהלך המהפכה.

ומה קורה כשאין צאצאים?

הרצאת זום של אלון קליבנוב על המלכה הבתולה, אליזבת הראשונה, שירשה את המלוכה בעקבות מותם של אחיה.

למרות היותו של הנרי השמיני חובב נשים אשר נישא שש פעמים, עם מותו, היה המצב השושלתי באנגליה מורכב ביותר. שלושה מלכים בעייתיים ביותר מדרדרים את המצב הפנימי והחיצוני של אנגליה, וזאת על רקע שידוד מערכות באירופה ומשבר כלכלי מאיים. עלייתה של אליזבת' הראשונה לא רק בולם תהליכים אלו, אלא גם מצעיד את אנגליה לעבר מעמד עולמי בפעם הראשונה בתולדותיה, תור זהב חסר תקדים בתרבות ובאמנות, ולעידן שנקרא על שמה - "התקופה האליזבתנית".

גולה סנגם – הקשישות הפרסיות משכונת התקווה

הסרט עוקב במשך שש שנים אחר חיי הזוגיות של אילנית ונעימה, שתי קשישות פרסיות משכונת התקווה. אילנית נשואה במשך 30 שנה, נעימה 50 שנה. לאילנית יש בעל מכה וזוגיות מדכאת, לנעימה יש זוגיות טובה והיא מוקפת בהמון נכדים ונינים. בגיל 70, לאחר שנים שבהן אילנית ונעימה מילאו רק את רצונם של הבעלים והמשפחה הן מנסות למצוא מקום לרצונות ולחלומות שלהן. שרית, במאית הסרט, רווקה בת 30 ממוצא פרסי, מחפשת בעברן של נעימה ואילנית תשובות לגבי העתיד הזוגי שלה. הסרט מעלה שאלות לגבי נשיות, אהבה, זוגיות, ויתור, חלומות וכוח. בימוי: שרית חיימיאו, הפקה: אסנת טרבלסי – טרבלסי הפקות.

הקישור לצפיה: https://vimeo.com/170799984

סיסמת הפתיחה: gol1506

ובצד השני של העולם, בברלין - קפה נגלר

הסרט מלווה את מסעה של הבמאית בעקבות הסיפור שמאחורי "קפה נגלר" המפורסם – בית קפה שהוקם ונוהל על ידי משפחתה בראשית המאה העשרים בברלין. סבתה של הבמאית, דוקומנטריסטית לשעבר, היא נכדתם של בעלי בית הקפה ומלווה את צילומי הסרט בהתרגשות מביתה בישראל. במהלך הצילומים הבמאית מגלה שההיסטוריה האמתית מאחורי בית הקפה המשפחתי אינה זוהרת כפי שהמשפחה האמינה במשך כל השנים, ומתוך התפוגגות האשליה הבמאית נאלצת לגשר על הפער שבין הזיכרון המשפחתי לאמת ההיסטורית. בימוי: מור קפלנסקי ויריב בראל, הפקה: לירן עצמור.

הקישור לצפיה: https://vimeo.com/147318565

סיסמת הפתיחה: gesher301115

"הסוד של ויקטוריה" ילדה מאפריקה שאומצה על ידי המלכה ...

זוכרים את המלכה ויקטוריה, ששלטה פעם באימפריה הגדולה בעולם? תקופת שלטונה הייתה התקופה הוויקטוריאנית, אנשים לבשו את האופנה הוויקטוריאנית, ובניינים נבנו עם אדריכלות ויקטוריאנית מובהקת. אבל יש דבר אחד שלא רבים יודעים על המלכה: היא אימצה פעם ילדה אפריקאית, ובכך הצילה את חייה!

בשנת 1850 הגיע שליח בריטי לדאהומי. קנייה ומכירה של שבויים היו עדיין נפוצים בממלכה המערב-אפריקאית הזו. למעשה, ידוע ששליטה, המלך גז'ו, תופס אנשים משבטים יריבים ומשעבד אותם. זו הסיבה שקפטן פרידריך א 'פורבס מהצי המלכותי נשלח לשם לבצע את המשימה האצילית הזו. במהלך שהותו הציג אותו המלך האפריקני בפני אחד האסירים היקרים ביותר שלו. וזו היתה ... ילדה בת 7 בשם איינה.

שתי משפחות בדקו את ה-DNA של הבנות המאומצות שלהן - והתוצאות השאירו אותן בהלם

תפקידו של הורה מאמץ לגרום לבנם או לבתם החדשים להרגיש חלק מהמשפחה כמו גם כחלק מהקהילה בכלל. עם זאת, עבור חלקם אלו יכולות להיות משימות קשות - לא כל שכן כאשר אותו ילד הגיע במקור ממדינה אחרת.

כששתי משפחות ממיזורי מעיירה קטנה אימצו בנות משתי ערים שונות בסין, הן חיברו בין הילדות. כך הם קיוו שזה יעזור להן להתאקלם בבתים האמריקניים החדשים שלהן. מה שקרה בהמשך, הותיר את כולם בתדהמה...

ומה אם יכולתם לבחור את הקריירה של הצאצא שלכם – מראש?

זמר אופרה? שחקן? ברמן? אורנה, מנהלת בנק הזרע בתל השומר, פותחת עבורנו צוהר לתהליך שעוברות נשים רבות הנזקקות לתרומת זרע. דוקותיים | מנהלת בנק הזרע, כאן דיגיטל.

הזורעים בדמעה – ברינה יקצורו

מבט עם יעקב אילון - רווקות דתיות מחליטות להביא ילד באמצעות תרומת זרע | כאן 11

גנטיקה או מקריות? מה קורה כשלהורים לבנים נולדת שלישיה – שחורה...

אמא ילדה שלישיית שחורות - האבא פרץ בדמעות... נשמע כמו סרט צהוב? ממש לא!

מפגשים מהסוג האישי

אימא מגלה ילדה בשיעור המחול של הבת...

האם ישבה וצפתה בבתה אייווי בחזרות לרסיטל הריקודים שלה. בהפסקה, אייווי הלכה לעבר אמה לפני שעצרה, קפואה במקומה. אמה הביטה בה לרגע. פניה חיוורות ועינייה קרועות לרווחה. היא שאלה אותה מה לא בסדר? כל מה שאייווי הצליחה לעשות זה להרים את זרועה ולהצביע על החלון. כשאמה הביטה, היא ראתה נערות צעירות מציצות...

שבט אחים ואחיות

שבט של 7 אחים ואחיות: המפגש המרגש של ילדי בנק הזרע שיצאו לחפש אחים ומצאו אחד את השני.

זעקתה של ילדה קטנה במזוודה אדומה – הסיפור של רוז פיזם

מבט שני - "האמת של רוז" | כאן 11 לשעבר רשות השידור:

כאן 11 | 13.04.2016 "האמת של רוז" מבט שני השבוע הוקדשה ברובה להחלטת בג"צ הפוסלת את שידור חומרי החקירה של הוריה רוצחיה של רוז פיזם. פסילה שבעצם פוסלת את שידור הסדרה כולה - סדרה של 6 פרקים העוקבת אחר חשיפת האמת בפרשת רצח הילדה רוז פיזם בידי הוריה. מדוע שופטי בג"צ לא העדיפו את האינטרס הציבורי? מדוע פרטיות הנאשמים חשובה במקרה זה? האם באמת מניעת המידע מהציבור תעזור להגנה על נפשן של אחיותיה של רוז שכבר נחשפו לעובדה שהוריהן עשו משהו נורא לאחותן? והאם רשויות הרווחה מסתתרות מאחורי טענת "ההגנה" על האחיות כדי לא לחשוף את מחדליהן בהגנה על רוז. בספטמבר 2020 שודרה בערוץ 13 התכנית הילדה במזוודה אדומה, הסיפור המלא. כאן אנו בחרנו להביא את התהיות שעלו בערוץ 11 ב-2016.

אלה השאלות שנותרו פתוחות בפרשת הרצח המזעזע של רוז פיזם:

בסדרה "הילדה במזוודה האדומה" חזרנו לפרשה שזעזעה את כל המדינה, הרצח של רוז פיזם הקטנה. לאחר שהסתיימה, ערכנו מפגש מיוחד עם היוצרים ועם האנשים שפגשו את הרוצחים, וביחד הם סיפרו למנויי ynet+ על אחורי הקלעים – איך היה המפגש הראשון עם רוני רון, מדוע ההתנהגות של מארי פיזם זעזעה כל כך ומה הם סבורים שבאמת קרה.

תיק תקשורת - הריאיון עם הרוצח רוני רון:

האם יש ערך עיתונאי לראיון שערך אתר "מאקו" עם הרוצח רוני רון, שרצח את נכדתו בת ה-4, רוז פיזם, והשליך את גופתה במזוודה לירקון? אורחים: הדס שטייף - גלי צה"ל גנ"מ אסף ליברטי - דובר שב"ס אירי ריקין - מנחה הסדרה "הרוצחים".

רצח הילדים – משדר מיוחד | כאן 11

שמונה ילדים נרצחו בידי הוריהם בחודש הראשון של שנת 2017. בירושלים רצחה אם את ארבע בנותיה, במושבה מגדל רצח אב את אשתו ושני ילדיו וגם ילד שכן שבמקרה נכח בביתם, בעכו רצחה אם את בנה. ברקע צרובה לתמיד רוז פיזם שנרצחה בידי שני הוריה. יותר מ 40 ילדים נרצחו בידי הוריהם מאז רצח רוז פיזם. 46 אלף ילדים בגיל אפס עד שש נמצאים בסיכון בבתיהם בישראל. 330 אלף ילדים עד גיל 17 חיים בסיכון . מדוע שירותי הרווחה לא מוציאים את הילדים מבתיהם לפני הרצח? האם ניתן לאתר סימנים מעידים במשפחות שנחשבו נורמטיויות ולפתע ביצעו את הנורא מכל? ומה לגבי סימני האזהרה שמעגלים חברתיים היו אמורים לראות לזהות ולהתריע כאשר דווקא הורים מסכנים את ילדיהם? משדר מיוחד של מחלקת התעודה חושף את הפצע המדמם של החברה הישראלית – רצח הילדים עורכים: ליאורה עמיר ברמץ ואיתי לנדסברג נבו מפיק: ארן רילנגר. באדיבות כאן 11.

לאהוב ולשנוא אותו באותה נשימה: פגיעות מיניות בין אחאים

הרצאת זום עם ד"ר דפנה טנר.

הרצאה זו ניתנה במסגרת מיזם "חרוב מהספה" של מכון חרוב- קבוצות שיח מרחוק לאנשי מקצוע לימי משבר הקורונה. המרצה: ד"ר דפנה טנר, בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ומכון חרוב.

אנו מתנצלים מראש על איכות השמע.

קבצן הזמין בחורה עשירה לדייט. היא לא יכלה לדמיין לאן זה יוביל ...

לפעמים הגורל מפגיש בין שני אנשים בצורה כל כך מדהימה, שקשה להאמין לסיפורים מסוימים. אף אחד לא יודע איפה נפגשים שני האנשים הבודדים האלה. במקרה או בזכות הגורל, אך בן רגע כל הפאזלים מורכבים לתמונה אחת גדולה. ואז לאף אחד אין את הכוח לשנות שום דבר. 5.5 מיליון צפיות!

"ארוכה הדרך הביתה", סיפורו של גיבור הסרט

ילד הלך לאיבוד בתחנת הרכבת. 25 שנה לאחר מכן, סיפורו זעזע את כל העולם.

ילד בן 4 בשם סרו התגורר בכפר הודי קטן. הוא נולד במשפחה ענייה, וכדי לשרוד, אחיו הבכור גודו שטף את קרונות הרכבת, ואמם עבדה בעבודות שונות כדי להתקיים. יום אחד, האם נאלצה לעבוד במשמרת לילה, והאח הבכור נאלץ להשכיב את סארו הקטן ולהתכונן גם למשמרת הלילה שלו. אבל בסיפור הזה רגע אחד בלבד הפך את הכל. 3.5 מיליון צפיות!

אבא תכיר זה הילד שלך!

סיפורם של ילדים שנלחמים על זכותם לאבא.

שרון כידון מביאה את סיפורם של ילדים שנלחמים על זכותם לאבא, והולכים לחפש אותו. היא פוגשת את האימהות שעשו הכל כדי לספק לילדיהם אהבה, אבל לא יכולות לתת להם תשובות טובות. בפעם הראשונה נשמע גם את האבות הנוטשים, שחלקם מכים על חטא, וחלקם פשוט לא מבינים למה זה מגיע להם. צפו בסרט המלא.

תאומים זהים? שונים? ומה בקשר לתאומים דו-שבטיים?

התאומים של אימא שונים. 18 שנים אחר כך, הם לא ניתנים לזיהוי:

אימא זו חושבת שיש לה תאומים ואז הרופא מבחין במשהו מדהים:

מאמא מיה - המחזמר שאף פעם לא נמאס ממנו

מאמא מיה - מחזמר ישראלי מקורי מאת: רחל שיין ארגמן לחנים ועיבודים: מירון מינסטר שחקנים: ציפי שביט, חני נחמיאס, עירית ענבי, שירי מימון, רועי בר נתן, יוסי גבני, טירן ביבי, רן לוי, צחי אירני, רוני נדלר, גור מורד, ירדן פרידמן.

משפחת הדבורים

פרופ' אברהם חפץ מדבר על מלכת הדבורים, במסגרת אירועי אתנחתא באוניברסיטת תל אביב.

"מעוף הדבורה" של רימסקי קורסקוב בארקפלה של מקהלת לאצ'י:

וכמובן הביצוע הבלתי נשכח של ג'יימס גלאוויי בחליל בו צפו למעלה מ-2.6 מיליון איש:

סיפור הרפתקאות על מפגש עם משפחות שחיות אחרת...

קניבלים על הצמרות (פפואה המערבית-איריאן ג׳איה) - מסע וירטואלי (בזום) מרצה: ספי בן יוסף - רואים עולם הרצאת זום 2020.

ולקינוח משפחה נהדרת בביצוע כוכבי ארץ נהדרת:

זה זמן טוב להיפרד ולרוץ לחבק את בני המשפחה האהובים שלנו...

סופשבוע רגוע, נעים ומשפחתי לכולנו!

bottom of page