top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 57

מועדון מהבית – מגזין מס' 57: זהב

חברי מועדון יקרים,

תזכורת ל"מפגש" מרתק:

הזמנה! הזמנה! הזמנה!

הרצאת זום לחברי המועדון ביום שני ה-7 בדצמבר בשעה 16:00 אחה"צ.

פרופ' ינון שבטיאל בהרצאתו "מערות הגליל - ארץ הפלאות של העולם התחתון"

קישור ל"זום":

Meeting ID: 860 0050 1626

פרופ' ינון שבטיאל הוא חוקר מערות ישראלי. פרופסור חבר, מרצה בכיר במכללה האקדמית צפת וחבר צוות בכיר בסניף המרכז לחקר מערות בישראל בגליל.

ינון יציג את פירות גילוין, מחקרן, וייחודן של מערות נטיפים מרהיבות עין שנחשפו במעמקי בטן האדמה בגליל. הצופים בהרצאה יילקחו למסע מרתק בבטן האדמה, סיפור גילוין של המערות, הגלישה בחבלים לעומק בטן האדמה והחשיפה של נופי בראשית ויצפו ביופיו של "העולם התחתון" שיצר הטבע. לפני מספר שנים הרצה במועדון על מערת המלח בסדום והזמנו אותו שוב לפי בקשת הקהל.

לכל החברים החדשים:

אנו פועלים בהתאם לדרישת החוק. מכתבינו נשלחים אך ורק לחברים רשומים, שבהצטרפותם לרשימת התפוצה כחברי סגל הביעו את הסכמתם לקבל מאיתנו עדכונים בדוא"ל על פעילויות המועדון. בכל עת תוכלו להסיר את כתובתכם מרשימת התפוצה באמצעות הקישור:

תרגום הסרטים והקטעים ביו-טיוב יופיע בגלגל השיניים בצד ימין בתחתית המסך. מספר לחיצות על התרגום לאנגלית למשל, יביאו אתכם לתרגום אוטומטי לעברית (לעיתים משעשע...).

זהב

זהב מוכר לאדם עוד מימי קדם. קיימות מספר עדויות לשימוש קדום בו, בהן עדות בכתב החרטומים ועדויות נוספות, מאזורים גיאוגרפים עשירים בזהב ועד אגדות עמים בנושא. גיליון זה מוקדש כולו לזהב ולאו דווקא למשמעותו המילולית כי אם למכלול הרחב שכולו זהב. מאחלים לכם הנאה מרובה והרבה ימים זהובים...

חיתוך הזהב, הרצאה של פרופ' מריו ליביו באוני' ת"א | המועדון האסטרונומי

המספר 1.6180339887 הוא מספר לא רציונלי שמבטא יחס מיוחד במינו הידוע ברבים כ"חיתוך הזהב" או "יחס הזהב". יש לו נטייה מסתורית להופיע במקומות שונים, משונים ומפתיעים: בקונכיות, בתפרחות של חמניות, בגבישים, בצורותיהן של גלקסיות שיש בהן מיליארדי כוכבים, ביצירות, אמנות, באדריכלות ובמוסיקה. יש הטוענים שהוא קשור גם בהתנהגותה של בורסת המניות! מאז ימי יוון העתיקה יחס הזהב מעסיק את דעתם של מתמטיקאים, פילוסופים, פסיכולוגים, מדענים ואמנים, משוררים ומלחינים. היו שייחסו לו תכונות קסם ויש שכינו אותו "המספר האלוהי" המצוי בכול.

פרופ' מריו ליביו יספר לנו את סיפורו של המספר המופלא המתאר את העולם כמקום משכנם של סדר, יופי ותעלומה נצחית, ויספר את סיפורם של "המכורים" למספר, מאוקלידס ועד סלבדור דאלי, מליאונרדו דה וינצ`י ועד דביסי וברטוק.

אזהרה: לא לבעלי אפילפסיה, מריו מטייל במשך כל ההרצאה הלוך ושוב...

המופע שהביא לנבחרת ישראל בהתעמלות את מדליית הזהב באירופה 2020

ישראל מתבלטת בעולם ההתעמלות האומנותית ושנת 2020 היתה טובה במיוחד. לאחרונה התקיימה בקייב אליפות אירופה להתעמלות אומנותית ולראשונה בהיסטוריה, הנבחרת זכתה במדליית זהב בתחרות קרב-רב.

ראיון עם הנבחרת לאחר הזכייה:

המטמון הסודי נחשף: 425 מטבעות זהב נמצאו ביבנה

כאן חדשות | מטמון של 425 מטבעות זהב בן יותר מ-1,000 שנים נמצא בשבוע שעבר ליד יבנה בחפירה ארכאולוגית של רשות העתיקות, עם חניכי שנת שירות, שהיו אלה שזיהו את הממצא המנצנץ – יותר מ-400 מטבעות עשויים זהב. האדם שהטמין את אוצרו לפני 1,100 שנה ודאי ציפה לחזור לקחת אותו, ואפילו קיבע את הכלי בעזרת מסמר על מנת שלא יזוז ממקומו.

כתבתו של שרון עידן, מתוך חדשות הערב 25.08.20.

רגע של אופרה עם דודי זבה וטל ברגמן: הואלס של מרגריט, פאוסט

"מה אני רואה פה?", הואלס של מרגריט מתוך פאוסט מאת שארל גונו.

זהב ויהלומים הם חבריה הטובים של כל אישה, לא? אז זהו שלא. הזהב והיהלומים שמרגריט מוצאת הם האויב הכי גדול שלה. רגע של אופרה עם הואלס של מרגריט מהאופרה פאוסט של גונו. עם דודי זבה וטל ברגמן.

המתכון לזהב

הרצאה במסגרת אתנחתא באונ' ת"א – ד"ר שי פומרנץ: הבנו איך הטבע מייצר זהב. האם נוכל ליצור אותו כך במעבדה? היכן בטבע נוצרים יסודות כבדים? מה צריך לקרות כדי שייווצר זהב? האם נוכל לייצר את המתכת היקרה במעבדה? ד"ר שי פומרנץ מספר על הפעם הראשונה בה צפו מדענים באירוע טבעי שבו שני כוכבי נויטרונים התנגשו ויצרו מסת זהב אדירה, ומסביר על התהליך הייחודי ליצירת יסודות כבדים. אז מתכון כבר יש, כעת כל מה שמפריד בינינו לבין זהב מלאכותי היא מכונת לייזר אדירה שתייצר שטף נויטרונים עצום.


וארייציות של גולדברג ("הר הזהב")

וארייציות של גולדברג, קונצרט של באך בעיבוד לשלישיית כלי קשת, התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

הגברת מהזהב על גוסטב קלימט וסיפורו של הציור, אן מרי אוקנור

"האשה בזהב", שצויר בתחילת המאה ה-20, הוא דיוקנה של אדלה בלוך־באואר, בתו של בנקאי וינאי יהודי עשיר ואשתו של איש עסקים עשיר עוד יותר.

בינואר 1939 הוחרם - או הולאם - כל אוסף האמנות של משפחת בלוך־באואר, בדומה לאוספים פרטיים אחרים של משפחות יהודיות.

דיוקן אדלה בלוך־באואר שרד. הוא הוחבא במנזר הררי שנבנה במאה ה-14 והוחזר למוזיאון בווינה לאחר המלחמה. אבל ב-1998, החלה המערכה החדשה. מריה אלטמן פנתה אל עורך הדין רנדול שנברג בבקשה לעזור לה להשיב את אוסף האמנות של משפחתה. זה היה לאחר שבאוסטריה התקבל החוק להשבת רכוש שנגזל במלחמה. אחרי שמונה שנים של מאבק רווי יצרים הושבו ציורי קלימט ליורשים.

העיתונאית והסופרת אן־מארי אוקונר כתבה על כך ספר, "הגברת בזהב: סיפור יוצא הדופן של יצירת המופת של גוסטב קלימט, דיוקנה של אדל בלוך-באואר". הוא אינו רומן, אלא יצירה דוקומנטרית מושקעת. היא ערכה תחקירים רבים מספור, קראה מסמכים רבים, נברה בספריות, ריאיינה בני משפחה, עיתונאים, אוצרים, היסטוריונים ומשפטנים באוסטריה ובארצות הברית.

סיפור זה מתאר כיצד אישה אחת נלחמה כדי להשיב גזל נאצי בחזרה למשפחתה ממנה נגנבה.

יהודה משי זהב

דב אלבוים מראיין את יהודה משי זהב.

בתפר העדין בין קודש לחול, אלבוים נפגש עם בן דודו... יהודה משי זהב.

בתכניתו בין השמשות באדיבות כאן 11 | תכנית ראיונות אישית. https://www.youtube.com/watch?v=v2tmc10y7Gs&feature=emb_title

המטבעות העתיקים של ארץ ישראל

כל מטבע נושא סיפור. הארץ הזאת היא מטמון של מטבעות מתקופות שונות וכל אחד מספר את הסיפור שלו. סרט של רשות העתיקות.

כיצד הבנקים השוייצרים הגנו על הזהב של הנאצים?

בעת מלחמת העולם השנייה המשטר הנאצי בזז זהב רב בעיקר מהיהודים. למרות שידעו זאת, השוייצרים בחרו להעלים עין ולשמור על הזהב. מסתבר של"ניטראליות" השוייצרית יש מחיר... כמה עוד הם מחביאים?


ירושלים, י-ם של אוצרות - מאחורי הקלעים של התגליות בירושלים

ארכיאולוגי רשות העתיקות מספרים על מטמון מטבעות זהב ועוד... רשות העתיקות מספרים כיצד גילו אוצרות בירושלים.

מדוע הזהב יקר כל כך?

זהב זו מתכת יקרה, נוצצת ויחסית נדירה וכ-190,000 טון ממנה נכרו על פני האדמה. המראה הייחודי והזהוב של הזהב מבדיל אותו ממתכות יקרות אחרות, והשימוש בו נרחב הודות למאפיינים הייחודיים שלו: הוא אינו מחליד, אינו נשחק והוא נחשב למוליך חשמלי מושלם. מה הופך את הזהב ליקר כל כך? התשובות לכך בסרטון הבא שצבר כמעט 3 מיליון צופים.

כיצד כורים זהב?

את הזהב יקר הערך כורים מהאדמה. מתכת הזהב לא נקשרת לחומרים אחרים ולכן, כל מה שצריך לעשות הוא להפריד את הזהב מהחול או הסלעים שהוא נמצא בתוכם. פעם כרו את הזהב בערוצי נחלים, בידיים. היום משמשים מתקנים מכניים גדולים שמזרימים את המים עם העפר ומפרידים את הזהב מהאבנים והאדמה, בכמויות זעירות.

אוצרות זהב בקיסריה: מדוע כדאי לחפש דווקא שם?

מטמון זהב מלפני כ-900 שנה התגלה בקיסריה

חוקרי רשות העתיקות מעריכים כי המטמון, שהתגלה בבאר מים בגן הלאומי קיסריה, הוחבא על ידי בני משפחה אמידה בזמן שהצלבנים כבשו את העיר בשנת 1101.

צוללנים מצאו ספינה טבועה בת 1700 שנה מול חופי קיסריה

כתבה של 'מבט'| כאן 11 לשעבר רשות השידור

לאן נעלמה רכבת הזהב הנאצית?

רכבת הזהב הנאצית (Nazi Gold Train) היא רכבת שעליה העמיסו הנאצים, על פי השמועות, טונות של זהב וחפצי ערך שנבזזו מהאסירים היהודים במחנות ההשמדה. זמן קצר לפני תום מלחמת העולם השנייה, כשהנאצים הבינו שהם בדרך לתבוסה, הם הסיעו אותה מפולין לעבר גרמניה. זה היה באפריל שנת 1945. סמוך לעיר ורוצלאב שבמערב פולין נעלמה הרכבת עמוסת האוצרות, שאורכה כ-90 מטרים. עד היום לא התגלו עקבותיה וציידי אוצרות מנסים מאז למצוא את עקבותיה. ממשלת פולין העניקה במהלך השנים למספר צוותי חיפוש לנסות ולגלות את רכבת הזהב הנאצית אך ללא תוצאות.


האם הממשלה הפולנית אכן איתרה את הרכבת?

אייטם חדשותי בן דקה, בשפה האנגלית, ללא כתוביות בעברית.

ממשלת פולין טוענת שהיא כמעט בטוחה שאיתרה את הרכבת הגרמנית, שנעלמה בסמוך למלחמת העולם השנייה. סגן שר התרבות וראש המורשת הלאומית פיוטר זוכובסקי אמר לעיתונאים בוורשה כי נראה כי הרכבת נושאת מטען מיוחד של ציוד צבאי אך אולי גם תכשיטים, ודברי אמנות שדודים ... אם זה נכון, נא לשלוף את המסמכים המשפחתיים ולא לוותר...


מזיאר ישורון מציג: התכת זהב - שלב ראשון

הבהלה לזהב

170 שנה אחרי הגילוי ששינה את אמריקה, תושבי קליפורניה יוצאים שוב לנהרות לחפש זהב. הכתבה של קרן הלמן מתוך 'רואים עולם | כאן 11.

כוכבים בסגר: ׳ירושלים של זהב׳ (תזמורת) התזמורת הסימפונית של ירושלים

חלמתם לשיר עם תזמורת סימפונית? זו ההזדמנות שלכם! "כוכבים בסגר" הוא פרויקט חדש של התזמורת הסימפונית ירושלים שמאפשר לכם לשיר בלייב יחד עם התזמורת...

התאווה לזהב השחור

רואים עולם - התאווה לזהב השחור בקוטב | כאן 11 לשעבר רשות השידור. רבע מכמות צריכת הנפט העולמי מסתתרת מתחת לקוטב. זוהי המלחמה נגד כריית ה"זהב השחור" בקוטב הצפוני. בתקופת הנשיא אובמה, נאסרו בארה"ב הקידוחים שם. כיום בעקבות המאבקים של גרינפיס, ככל שהמודעות לנזקים של תעשיית הנפט והגז עולה - עוד ועוד מדינות קובעות לעצמן יעדים להפסקת התלות בדלקים המזהמים. ומה אצלנו?

בעת שמדינות בכל העולם מציגות יעדים לאיפוס פליטות הפחמן עד 2050, ישראל קבעה לעצמה יעד של צמצום הדלקים המזהמים ל-70% עד 2030...

להפוך כוכבים לזהב: הרצאה במועדון האסטרונומי, אונ' ת"א של פרופ' יאיר הרכבי

ב-17 באוגוסט האחרון גלי כבידה מהתמזגות של שני כוכבי נייטרונים התגלו על כדור-הארץ בפעם הראשונה בהיסטוריה. התראה נשלחה לאסטרונומים מסביב לעולם ותצפיות קדחתניות החלו בכ-70 מצפים שונים במקביל. הקבוצה שלנו, הכוללת מדענים מאוניברסיטת תל-אביב, היתה בין הראשונים ללכוד את הבזק האור מה״קילונובה״ שהתלוותה למיזוג כוכבי הנייטרונים. תגלית זו אפשרה את האיכון המדויק הראשון של מקור גלי כבידה ופתחה עידן חדש באסטרופיסיקה. לראשונה מזה מאות שנים מתאפשר חקר של ארועים אסטרונומיים מחוץ לגלקסיה שלנו לא רק באמצעות אור, אלא באמצעות אור וגלי כבידה ביחד. האירוע הראשון הזה כבר מספק תובנות חדשות רבות החל מפיסיקה גרעינית, דרך יצירת יסודות כבדים כמו זהב, ביקום, ועד לקצב התפשטות היקום עצמו. ההרצאה כוללת הדגמה באדיבות ערגה ליפשיץ מהמעבדה של פרופ' חיים סוכובסקי.

אוצר מטבעות הזהב במוזיאון רמלה - ערוץ 1 - איתי ורד

בתוך מוזיאון עירוני קטן ברמלה אפשר לקבל מידע על שליטים, מרחבים ומטבעות באוצר נדיר במוזיאון רמלה. חלקנו צפה באוצר הזה במסגרת הטיול שערכנו ברמלה לחברי המועדון (בימים בהם ניתן היה להסיע 55 חברים באוטובוס אחד...). האוצר הוחזר למרתפי רשות העתיקות לאחר ניסיון שוד האוצר. ממליצה לטייל ברמלה, יש מה לראות...

שווה זהב - הצצה נדירה למחסני אוצרות המדינה

שומרים על העבר למען העתיד. האוצר שוכן אי שם בהרי ירושלים, במתקן של רשות העתיקות, מאוכסנים אוצרות המדינה. המקום סודי ומאובטח היטב...


בהמשך לכתבה תיעוד נדיר - אוצר מטבעות הזהב של ישראל

הקופה העתיקה בעולם ו-800 אלף מטבעות במקום אחד. אחד האוספים הגדולים בעולם...


ארץ הזהב של האינקה: אל דוראדו או - כיצד אגדה נוצרת?

האם אל דוראדו נמצאה?

סיפור אנימציה של אגדה.

האם אל דוראדו, עיר הזהב האבודה, נמצאה אי פעם? הצטרפו אלינו למסע אנימציה אל אחת הערים המיתולוגיות המפורסמות ביותר בדרום אמריקה, אל דוראדו. מסופר על ידי לורנס סימפסון.

אמן זהב - ישראל גוריון חוגג 80 במשכן האופרה

זהבי מתחבר עם "זהב אריות"

מחבר "זהב אריות", רועי חסן עם פרופ' עודד זהבי המלחין, מתוך ישראל מחוברת – שיחה אינטימית. פרופ' עודד זהבי הינו מלחין מעבד ופסנתרן ישראלי. הקים את החוג למוזיקה באוניברסיטת חיפה ועמד בראשו, ומלמד גם ברימון ביה"ס הגבוה למוסיקה. עודד זהבי היה בעבר מלחין הבית של הקאמרטה הישראלית בירושלים ושל התזמורת הסימפונית בירושלים. יצירותיו נוגנו על ידי תזמורות רבות ברחבי העולם. רועי חסן משורר וסופר, חתן פרס ברנשטיין, לוקה בסכיזופרניה, אקטיביסט. הוציא מספר ספרים ורבים משיריו הופיעו במוסף התרבות של "הארץ".

ציפור זהב – ביאליק

בֵּין נְהַר פְּרָת וּנְהַר חִדֶּקֶל

עַל-הָהָר מִתַּמֵּר דֶּקֶל.

וּבַדֶּקֶל, בֵּין עֳפָאָיו,

תִּשְׁכָּן-לָהּ דּוּכִיפַת זָהָב.

צִפּוֹר זָהָב! עוּפִי, חוּגִי,

צְאִי וּבַקְּשִׁי לִי בֶּן-זוּגִי,

וּבַאֲשֶׁר תִּמְצָאִיהוּ –

כִּפְתִי אוֹתוֹ וַהֲבִיאִיהוּ.

אַךְ אִם-אֵין לָךְ חוּט הַשָּׁנִי

דַּבְּרִי שָׁלוֹם אֶל חֲתָנִי;

מַה-תַּגִּידִי לוֹ? הַגִּידִי:

נַפְשִׁי יוֹצֵאת אֶל יְדִידִי.

אִמְרִי לוֹ: הַגָּן פּוֹרֵחַ,

נָעוּל הוּא וְאֵין פּוֹתֵחַ;

רִמּוֹן פָּז שָׁם יֵשׁ בֵּין עָלָיו –

אַךְ אֵין מִי שֶׁיְּבָרֵךְ עָלָיו.

וְעוֹד תַּגִּידִי לוֹ: מִטָּתִי

אַשְׂחֶה לַיְלָה בְּדִמְעָתִי,

וּמִתַּחַת לִבְנַת בְּשָׂרִי

נִשְׂרָף מִדֵּי לַיְלָה כָּרִי.

וְאִם יְמָאֵן – שִׁמְעִי רָזִי:

הַכֹּל מוּכָן בְּאַרְגָּזִי –

שֵׁשׁ וָמֶשִׁי, וּבְמֶלְתַּחְתִּי

עֶשְׂרִים כְּתֹנֶת רִקְמַת מַחְטִי.

וְנוֹצָה רַכָּה שְׁמוּרָה עִמִּי,

מְרוּטָה בְּעֶצֶם יָד שֶׁל-אִמִּי,

מֵעֵינֶיהָ שְׁנָת הִמְעִיטָה,

לַעֲשׂוֹת כַּר לְאַפִּרְיוֹן בִּתָּהּ.

וּבְמַחֲבוֹאָה, זָהָב רְקוּמָה,

כְּבָר מְחַכָּה הַהִינוּמָה;

נְדָנִי מֻשְׁלָשׁ, נְכוֹנָה אָנִי –

וְלָמָה אֶחֱרוּ פַּעֲמֵי חֲתָנִי?

*

רִיפַת דִּיפַת וּמוֹרִיפַת –

כָּכָה שָׂחָה הַדּוּכִיפַת:

לַיְלָה אָטוּס אֶל בֵּית דּוֹדֵךְ

וַאֲגַלֶּה לוֹ אֶת-סוֹדֵךְ.

אֶשְׁאַל לוֹ בִשְׁמֵךְ לִשְׁלוֹמוֹ,

דְּמוּתֵךְ אַרְאֶה לוֹ בַּחֲלוֹמוֹ;

פִּתְאֹם יִקְפֹּץ מִמִּשְׁכָּבוֹ

וְעַל מַטְאֲטֵא רָכוּב יָבֹא;

יָבֹא וְיֹאמַר לָךְ: הִנֵּנִי!

אַתְּ גִּיל חַיַּי, בָּבַת עֵינִי;

לֹא בְּמֹהַר וְלֹא בְמַתָּן –

כִּי בְאַהֲבָה בָּךְ אֶתְחַתָּן.

מַה-לִּי עָשְׁרֵךְ, מַה-לִּי רֵישֵׁךְ?

לָמָּה מִשְׁיֵךְ לִי עִם-שֵׁשֵׁךְ?

מִשְׁיִי שְׂעָרֵךְ, חֵיקֵךְ כָּרִי,

אַתְּ מַטְמוֹנִי עִם-אוֹצָרִי.

יֶשׁ-לִי מִשֶּׁלִּי רַב מֹהַר:

בְּלוֹרִית שְׁחֹרָה וְאֵשׁ הַנֹּעַר,

שְׁתֵּיהֶן לָךְ – וּבְרֶגֶל קַלָּה

לִקְרַאת דּוֹדֵךְ בֹּאִי, כַּלָּה!

אָתָא לַיְלָה, וּלְבֵין שִׁפְעַת

עָבִים פָּרְחָה הַדּוּכִיפַת,

עָלֹה עָלְתָה הַשָּׁמַיְמָה

וּנְבוּאָתָהּ לֹא נִתְקַיְּמָה.

לַיְלָה בֹּקֶר וַעֲרָבִים

אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶעָבִים,

עָבִים זַכִּים, הַעֲדַיִן

דּוֹדִי בְּחִיר לְבָבִי אָיִן?

ביצוע של איה כורם לשיר של ביאליק:

ציפור זהב - בין נהר הפרת והחידקל

ביצוע של מזי כהן, דפנה ארמוני, אפרים שמיר ושם טוב לוי:

ציפור זהב - אנסמבל קולות נשים "נעמה" בקונצרט

מישהו מצליח לשמוע ברקע גם את ה...תינוק? הופעה במינזר בית ג'מאל.

להפוך קש לזהב: המחזמר 'עוץ לי גוץ לי'

ברגע של נוסטלגיה, הפעם בחרנו בהצגת ילדים. המחזמר הקלאסי שכולנו הכרנו כילדים "עוץ לי גוץ לי", להפוך קש לזהב, מאת אברהם שלונסקי, התיאטרון הקאמרי.

זהב וכסף עם אנדראה ריו

אנדראה ריו ותזמורתו מבצעים את "זהב וכסף" מול ארמון הופבורג בוינה. מעל 2.2 מיליון צופים.

ולקינוח: אוצר שווה זהב מתחת לביה"ס לפיסיקה ואסטרונומיה...

מתוך אתר הסינמטק בירושלים:

הנחת אבן הפינה לבניין פיסיקה וכימיה באוניברסיטת תל אביב 1962.

נשיא המדינה יצחק בן-צבי וראש עיריית תל אביב מרדכי נמיר נואמים בטקס הנחת אבן הפינה לבניין הפיזיקה והכימיה של אוניברסיטת תל אביב, שייקרא על שמו של אריה שנקר. לאחר מכן, השניים חותמים על מגילת הייסוד, טומנים אותה בבור ומכסים בבטון | מתוך ארכיון הסינמטק בירושלים.

הרצאת זום נוספת באדיבות יד בן צבי, ללא תשלום אך מצריכה רישום מוקדם:

לא רק איגוד מקצועי... קהילה, חברה ותרבות בעולמה של ההסתדרות ערב עיון במלאת 100 שנה לייסוד הסתדרות העובדים הכללית בארץ ישראל

יו"ר: ד"ר אמנון רמון, המכון לחקר ארץ ישראל ויישובה, יד יצחק בן־צבי בעלי הבית על תפקידן של גבריות וחיי משפחה בתקופת השיא של ההגמוניה הפועלית | ד"ר מתן בורד, המכון לחקר ארץ ישראל ויישובה ביד יצחק בן-צבי, אוניברסיטת תל-אביב מה להסתדרות ולתרבות? על אפיקי התרבות בהסתדרות ואופקיה | פרופ' מאיר חזן, אוניברסיטת תל אביב הצבא חגר סינר ויצא למלחמה 'נשיות' ו 'גבריות' בקהילת ההסתדרות | פרופ' בת־שבע מרגלית שטרן, מכון שכטר למדעי היהדות והאוניברסיטה הפתוחה

בלא תשלום | בהרשמה מראש: 02-5398855 act.ybz.org.il | rishum@ybz.org.il

או באינטרנט:

שבת שלום וסופשבוע זהב!

bottom of page