top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 26

מועדון מהבית - מגזין מס' 26: סופשבוע

לחברים שלום!

סופשבוע אחרון של האביב להלן הצעות הצפייה שבחרנו לכם, במגוון "אטרקציות" תרבותיות:

סרט דוקו של "כאן" – שחורות" מסע אל תוך שכונות הגטו האתיופיות עם צעירי הקהילה:

לאחר המהומות בארה"ב בעקבות האלימות שהופגנה נגד קהילת השחורים, ראוי לבחון את המצב בארץ. כאן 11 בחנו את התופעה בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה שהתפוצצה בפרצופה של החברה הישראלית בקיץ 2015 בסדרת הפגנות אלימות. טענות של הקהילה בדבר שיטור יתר ויחס מפלה מהרשויות נאגרו עד לבעבוע. הסרט "שחורות" עורך מסע אל תוך שכונות הגטו האתיופיות עם צעירי הקהילה ומביא את החוויה שלהם של להיות אדם שחור בישראל . הסרט חושף את האנשים מאחורי הנתונים היבשים והקשים על מצבם של בני העדה (פי 4 כתבי אישום נגד צעירים אתיופים לעומת בני גילם ביתר האוכלוסייה. פי עשרה אסירים בני מוצא אתיופי בבתי הסוהר לנוער לעומת יתר האוכלוסייה) במרכז הסרט דמותו של טביבו דסטה, צעיר אתיופי שהסתבך בפלילים בנעוריו כמו רבים מחבריו ולאחר מסלול שיקום ארוך הוא נאבק להתגייס לצה"ל ולהפוך לקצין - כנגד כל הסיכויים . הסרט והמרואיינים בו ממחישים חוויות שונות שחוו שבכולן יש משמעות לצבע עורם ומשרטט תמונה מדאיגה של צעירים טעונים שמופלים על ידי החברה רק בגלל צבע עורם. בימוי: דני טנא.

מקהלת הצבא האדום בהיכל התרבות:

מאחר ולא קיימים סיכויים רבים שאמנים מחו"ל יבואו להופיע בארץ, עד צאת הקורונה. בחרנו לתת לכם טעם של הופעות מחו"ל, תמצית מההופעה של מקהלת הצבא האדום בהיכל התרבות תל-אביב, יוני 2014. ההופעה המשלבת זמרים, רקדנים, תזמורת ומקהלה, כוללת את כל השירים המוכרים: Kalinka קלינקה, On the March במצעד, The Cossack's Song שיר הקוזקים, Volga Volga וולגה וולגה, הו צ'יצורניה, צ'ארדש עם בלליקה, Katusha קטיושה, ועוד וגם 4 שירים בעברית, ביניהם: ירושלים של זהב, אדון עולם, הבאנו שלום עליכם.

הרצאה של ד"ר גילי חסקין - מסע לפטגוניה:

מתגעגעים לטיולים בחו"ל? גילי חסקין ישתף אתכם בטיול לפטגוניה, חבל הארץ הפראי השוכן בקצה הדרומי של יבשת דרום אמריקה, בצ'ילה וארגנטינה. הרי האנדים הגבוהים והרי הגעש העצומים והמושלגים הם הדומיננטיים בנוף, יחד עם קרחוני ענק הגולשים אל אגמי טורקיז שלמרגלות ההרים ומתנפצים ברעש גדול אל המים. בפטגוניה יערות שונים ומיוחדים, מדבר צחיח וים סוער. זהו ביתם של מהגרים, נוודים ואנשים יוצאי דופן שהתיישבו בסוף העולם: אורלי-אנטואן דה טונה, עורך דין צרפתי שהחליט להיות מלך האינדיאנים; קיד וקסידי, הפושעים הצפון אמריקנים שהתיישבו בחווה בפטגוניה ויצאו לשדוד בנקים נידחים; צ'ארלס דארווין, שערך כאן מסעות חיפוש אחר חיות מוזרות, וראשון מכולם - פרדיננד מאגלן, אשר הקיף את היבשת דרך מיצר דרומי והיה הראשון לספר על הפטגונים – "אינדיאנים ענקיים בעלי כפות רגליים עצומות".

"החנויות של פעם" סרט של יואב גורפינקל משנת 2007 |53 דקות:

תמיד עוברים ליד, מה קורה כשנכנסים? מסע בעקבות החנויות הישנות ברחובות תל אביב ויפו ברחובותיהן של תל אביב ויפו, אפשר לראות את "החנויות של פעם", מוסדות מיתולוגים המוכרים דברים שנראה שנדחקו מהמציאות. דיוקן בעלי המוסדות, ומאבקם על רלוונטיות בעולם משתנה. תלחצו על המילה VIMEO בצד ימין של המסך והוא יגדל...

ולקינוח הטוקטה לפוגה בדי מינור של באך בביצוע תזמורת קנדית ל... כלי נשיפה.

לביצוע הזה כמיליון שלוש מאות אלף צפיות!

מאחלות לכם סופשבוע נפלא וצפייה מהנה!

סיגל ושלומית, צוות המועדון.

bottom of page