top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 38

מועדון מהבית - מגזין מס' 38: סוף שבוע – שואלים תרבות

למה? וגם: איך? האם? ומדוע?

בעולם מלא גירויים השאיפה לידע מתעוררת ומניעה אותנו ללמוד, לחקור ולגלות.

בגיליון המוקדש כולו לנושא שואלים תרבות נתוודע לתשובות, גם על שאלות שעד היום לא חשבנו לשאול:

מהי תופעת הקשת בענן?

פרופ' רון ליפשיץ מרצה על אור וצבע בעקבות הקשת בענן. רון מסביר בשפה קולחת את התופעה המרתקת בהרצאתו "אור וצבע בעקבות הקשת בענן". מתוך אירועי אתנחתא באוניברסיטת ת"א.

הצגה: "החולה המדומה" בביצוע תיאטרון החאן

האם הקיום הוא כה מאיים? איך אפשר לחיות עם הפחד מפני מחלות? ונושא למחשבה: מה יכול לקרות להיפוכונדרים בתקופת הקורונה?

אחת הקומדיות הגדולות והידועות של כל הזמנים, שגיבורה הוא ההיפוכונדר ארגאן, אשר חייו סובבים סביב מחלותיו המדומות. ההצגה, שזכתה בפרס 'קומדיית השנה', היא סאטירה חריפה על רופאים ורפואה ובעיקר על פחדיו של האדם מעצם קיומו. מאת: מולייר // תרגום: נסים אלוני // בימוי: אודי בן משה.

"תפוס אותי אם תוכל" | פרנק אבגנייל | כיצד להימנע מהונאות?

לא, זה אינו פרופ' גדעון לנגהולץ, למרות שהם דומים חיצונית, זהו פרנק אבנגנייל, מחבר רב המכר "תפוס אותי אם תוכל" וגם מומחה אבטחת הסייבר ומניעת הונאות.

הטרנספורמציה שלו מאחד הגברים הידועים ביותר לשמצה בעולם למומחה לביטחון סייבר בינלאומי שעובד עם ה-FBI, הוצגה מיתולוגית בסרטים ובספרות - אך כיום הוא עובד עם החוק ולמען החוק.

אין לתאר את תרומתו של פרנק לעולם הביטחון. הוא הפך לגיבור עבור מאות ארגונים במגזר הציבורי והפרטי שנהגו על פי עצתו והתובנה האסטרטגית שלו בנושא שמירה על מערכות מידע ובמאבק בהונאת סייבר ובהרצאתו זו נלמד כיצד ניתן להימנע מהונאות.

תרגום לעברית סימולטני. לחיצה על גלגל השיניים.בצד ימין של המסך. לחפש את התרגום הסימולטני על ידי לחיצות על התרגום לאנגלית. מעל 7 מיליון צפיות

איך לומדים לתפוס שקרן?

איך לזהות שקר ולהפוך לפוליגרף אנושי בעזרת 5 שיטות של שפת גוף ו-NLP בעברית.

מדוע 32 הסמלים הללו נמצאים במערות בכל רחבי אירופה?

הרצאתה של ז'נבייב פון פצינגר על תולדות הכתב והשפה.

שפה כתובה, סימן ההיכר של התרבות האנושית, לא הופיעה פתאום ביום אחד. אלפי שנים לפני מערכות הכתיבה הראשונות שפותחו במלואן, אבותינו חרטו צורות גיאומטריות על קירות המערות בהן הסתתרו. הפליאונתרופולוגית וחוקרת הפרוטו היסטוריה ז'נבייב פון פצינגר חקרה את הסימנים העתיקים הללו במערות ברחבי אירופה. האחידות בממצאיה מרמזת שתקשורת גרפית והיכולת לשמר ולהעביר מסרים מעבר לרגע אחד בזמן, עשויים להיות הרבה יותר קדומים משחושבים.

(מי שמכיר את התיאוריה של קרל יונג אודות ה"אני הקולקטיבי" יכול להסביר זאת באחידות הקוהרנטית של הגזע האנושי). מעל 5.6 מיליון צפו. ומה אתם חושבים? תרגום לעברית סימולטנית.

סליחה, איך מגיעים להר סיני?

"טיול בארץ": האם הר כרכום הוא הר סיני, הר האלוהים? גם אם לא, המקום שווה ביקור...

מהו כוחה של המוסיקה הקלאסית? איזו טרנספורמציה היא עוברת?

כוח הטרנספורמציה של המוסיקה הקלאסית הרצאה מוסיקלית של בנימין זנדר.

לבנג'מין זנדר יש שתי תשוקות סוחפות: מוזיקה קלאסית, ועזרה לכולנו לממש את אהבתנו אליה שהיא גם האהבה הבלתי מנוצלת שלנו לכל האפשרויות החדשות, החוויות החדשות, הקשרים החדשים. מעל 5 וחצי מיליון צופים. תרגום לעברית בגלגל השיניים בצד ימין.

לקינוח היכן מופיע המנון פרטיזנים בסידרה בת ימינו?

מחווה לסידרה בית הנייר במופע רחוב מאד מיוחד, המנון הפרטיזנים "בלה צ'או", בגירסה עכשווית. מעל 26 מיליון צופים ביו טיוב!

ואולי תעדיפו את גירסת הא-קפלה של ה"פרוג'קטו טריו" עם 'רק' 18 מיליון צפיות?

שולחות אתכם לסופשבוע אחרון של יולי בו תוכלו לשוב לתהות ולהרהר, ואולי להצליח לגלות עוד כמה תשובות לשאלות קיומיות, כאלה ואחרות, יותר או פחות...

צום קל ומועיל לצמים ושבת של שלום!

סיגל ושלומית, צוות המועדון.

bottom of page