top of page

חוגגים את האביב בטיול: טיול לפארק אריאל שרון

טיול למרכז לחינוך סביבתי בפארק אריאל שרון (חירייה פארק המחזור) ולשירות המטאורולוגי

יום שלישי ה-21 במרץ 2017 – היום הראשון של האביב

לחברים שלום! לאור הצלחת הטיולים בשנתיים האחרונות ולאחר תכנון מדוקדק אנו משתפים אתכם בטיול אותו רקחנו במיוחד עבורכם:

ניפגש בחניון הבית הירוק (חניה חינם למשתתפי הטיול), משם נצא לפארק אריאל שרון. בבית הקפה במרכז לחינוך סביבתי נקיים ארוחת בוקר עצמית ונהנה מעמדת שתיה חמה (השתיה ללא תשלום) שתכלול בין השאר קפה, מגוון סוגי תה, צמחי תבלין מערוגת הירק המקומית וחלב רגיל/סויה.

את הסיור במקום נתחיל במרכז לחינוך סביבתי שם נשמע על המצאה חדשנית ההופכת זבל ל...דלק ולמלט, נעלה לתצפית על כל גוש דן על ההר, נגלה מדוע האתר הינו מקרה מיוחד ומורכב ברמה ארצית ועולמית, נקבל סיקור על "הפרחת האשפה" ונטייל ב"בור" המחזור כשמדריך מובחר מהמרכז לחינוך סביבתי של איגוד ערים גוש דן ילווה אותנו לכל אורך הסיור.

בשנים האחרונות הציבור מגלה עניין רב בנושא המטאורולוגיה, בהבנת התהליכים המשפיעים על מזג האוויר והקשר הקיים בין מזג האוויר לחיי היום יום. בהתאם לכך נמשיך את הטיול למרכז המטאורולוגי בבית דגן שם נחשף לשיטות ועזרי העבודה להכנת תחזיות מזג האוויר באמצעות מצגת המלווה בהסברים. הדגמה בזמן אמת של מזג האוויר העכשווי על ידי הצגת תמונות מלוויינים, מפות סינופטיות, נתוני תצפיות מטאורולוגיות מרשת התחנות הארצית וממרכזי חיזוי בעולם, מודלים לחיזוי ועוד. נקבל הסבר על הפעילויות השונות של השירות המטאורולוגי ונצא לסיור במתקני תצפיות הקרקע .

משם נמשיך לאור יהודה לארוחת צהריים במסעדה הידועה "אנטבה". המסעדה כשרה.

סיורים במרכז לחינוך סביבתי, בבור המיחזור ובמרכז המטאורולוגי ניתן לקיים רק במסגרת קבוצה מאורגנת המלווה באוטובוס ואין אפשרות לבצע טיול זה כיחידים.

bottom of page