top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 11

מועדון מהבית - מגזין מס' 11

שלום לחברי המועדון!

עבר עוד שבוע ואנו לאט לאט מתחילים לחוש את ההקלות בבידוד (זוכרים את השיגרה?). האביב בפתח וריחות הפריחה נישאים באוויר, זה הזמן המושלם לבלות...להלן, מבחר פעילות תרבותית להנאתכם:

התזמורת הפילהרמונית הישראלית מנצח: מנפרד הונק, צ'ייקובסקי: סימפוניה מס' 5:

"הגעתי למסקנה שזהו כישלון גמור" כתב פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי לאחר הביצוע השני של הסימפוניה מס' 5 שלו. אך ההיסטוריה הגיעה למסקנה אחרת, וכיום זו אחת היצירות האהובות והמושמעות ביותר של המלחין.

דברי הקדמה לקונצרט: שלי דיוויס נגנית קלרנית בתזמורת הפילהרמונית.

הקונצרט התקיים במסגרת חגיגות ה-80 לפילהרמונית הישראלית בהיכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן בתל אביב. משך הקונצרט כ-50 דקות.

במקרים רבים של שירים עממיים רוסיים מסורתיים, מויסיייב משקף היבטים שונים של האופי הלאומי הרוסי. ריקוד זה מתוך הסוויטה "העונות" מתאר את ההומור, השובבות, הרומנטיקה והליריזם, המיוחס לאנשי הכפר. התפאורה היא פסטיבל קציר, וכפריים מכל הגילאים התאספו כדי לעודד זוג צעיר.

ריקוד רוסי "קיץ" הבלט של איגור מוסייב:

גליליאו - תיאטרון באר-שבע:

הכל זז! הכל בתנועה! עידן חדש בפתח - עידן של תבונה. אלפי שנים חשבו בני-האדם כי העולם כולו סובב סביבם. כדור הארץ ניצב איתן במרכז היקום, וסביבו צבא הכוכבים, הירח והשמש. כך כתוב בתנ"ך, כך טוענים שלטונות הדת, כך מאמינים כולם. גליליאו גליליי, מדען ונציאני, מכוון המצאה חדשה "הטלסקופ" אל השמים, ונחרד. הארץ, כך גילה, נעה סביב השמש. איך זה יתכן, אם כתוב במפורש "שמש בגבעון, דום"?! התגלית של גליליי עתידה לשנות את העולם, אבל אנשי הדת, ההון והשלטון, מכריזים עליו כאויב המוסר והסדר הציבורי. הם קונים את שתיקתו בכסף ובאיומים, וכאשר הוא מעז להרים ראש, האינקוויזיציה דורשת שיחזור בו מטענותיו. האם לאמת יש כוח מול מכשירי העינויים? המחזה הקלאסי של ברכט מתאר בהומור ובאומץ את מאבקו של גליליי - "אדם גדול בעל תיאבון גדול" - לאמת המדעית כמו גם ליין משובח ולארוחה טובה. סביבו נפרשת גלריה צבעונית של בני התקופה - אצילים, נזירים, שחקני-קרנבל, בני משפחה ותלמידים, הסובבים את גליליי, מלווים אותו במאבקו, בבגידתו ובנפילתו - ונושאים את מורשתו הלאה, אל העתיד ואל ימינו אנו. מאת ברטולד ברכט נוסח עברי ובימוי עידו ריקלין תפאורה טליה אוטולנגי תלבושות נטע הקר תאורה עדי שמרוני מוסיקה דורי פרנס תנועה: גיא אלון משתתפים: אמיר קריאף גיא אלון תום חגי יונית טובי אורן כהן אדוה עדני יוסי צברי רודיה קוזלובסקי ירמי רייך

פרופ' יוסי יובל: עילאיים ומתנשאים - בעלי חיים עירוניים (במסגרת אתנחתא):

פרופ' יוסי יובל, ראש המעבדה לנוירואקולוגיה באוניברסיטת תל אביב שאחראי על מושבת העטלפים האקדמית הראשונה מסוגה בעולם, מספר על הסתגלות בעלי החיים השונים לחיים בעיר הגדולה, על היתרונות ועל החסרונות שבכך, ובודק האם אפשר לומר שכבר יש שינויים אבולוציוניים של ממש בקרב אלו שהסתגלו לאורח החיים המהיר והעצבני הזה, מאפשר לנו להציץ לבית האח הגדול של העטלפים ומגלה איך נראים 50 הימים הראשונים בחייו של עטלף. צפו בהרצאה על בעלי חיים עירוניים...

מאחלות לכם הנאה שלמה וחג עצמאות שמח!

סיגל ושלומית, צוות המועדון

bottom of page