top of page

מועדון מהבית - מגזין מס' 9

מועדון מהבית - מגזין מס' 9

שלום לחברי המועדון!

חזרנו לאחר החג במרץ מחודש, מקוים שתהנו ממקבץ התרבות שאיתו בחרנו להנעים את זמנכם...

קונצרט של הפילהרמונית הישראלית"

מאחר ובעת זו שוחרי המוזיקה אינם יכולים להגיע לאולמי הקונצרטים וליהנות מנגינתה של הפילהרמונית הישראלית יזמו התזמורת הפילהרמונית וקרן התזמורת פרוייקט מיוחד המאפשר לתזמורת להגיע אל קהל השוחרים באמצעות הקרנת קונצרטים. להלן התזמורת הפילהרמונית הישראלית, מנצח: ז'נאנדרה נוזדה בתוכנית: ברהמס: סימפוניה מס' 4 הקונצרט צולם ב-3.5.10, בהיכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן בתל אביב. משך הקונצרט: 45 דקות. מאחלים לכם האזנה נעימה !

איילה גיאוגרפית הרצאה מרתקת על נורווגיה- מרצה: מורן קושניר

הרצאה המשלבת טבע ותרבות. נצא לטיול במרחב הנורבגי, לצד פיורדים כחולים, למרגלות הרים נישאים וקרחונים, בין אגמי תכלת ויערות ירוקים ובדרך הטרולים האגדית. מרחב טבע פראי שהטיול בו משרה תחושה של ארץ בראשית נטולת נוכחות אנושית. אך כבר אלפי שנים מתנהלת בנורבגיה תרבות מעניינת וייחודית שראשיתה בסוף עידן הקרח האחרון, תרבות שחורטת על דגלה ערבות הדדית, חיה בצניעות יוצאת דופן ומטביעה את נוכחותה במרחב באמצעות יצירות אמנות אדריכליות מרהיבות ביופיין.

גיל חובב מספר על העוגה הכי טעימה בעולם

מבקר המסעדות והסופר גיל חובב מקריא קטע מתוך הסיפור על העוגה הכי טעימה בעולם, מתוך ספרו

הצגת תיאטרון להנאתכם, הדוד ואניה מאת אנטון צ'כוב תיאטרון החאן בבימויו של מיכאל גורביץ

ביקורת מאת מאיה נחום שחל :

וניה ואחייניתו סוניה מנהלים את האחוזה הכפרית המשפחתית

השגרה מופרת כשהפרופסור הזקן (בעלה לשעבר של אחותו) ואשתו הצעירה והיפה ילנה מגיעים לביקור. החיים שבים למסלולם רק כשהם חוזרים העירה. גורביץ' ביים את ההצגה בתבונה ורגישות עם הכבוד הראוי לטקסט הנפלא של צ'כוב. קסם התיאטרון מתחולל לצלילי המוזיקה הנפלאה של יוסף ברנדשווילי, והקהל לא שוכח לרגע שמדובר בתיאטרון: החל בפתיחה שבה השחקן ניר רון מציג את ההצגה, המחבר והמבצעים, וכלה בשחקנים שמכריזים על תחילת כל מערכה ומזיזים את התפאורה.

האנסמבל שופע כישרון: אודליה מורה מטלון נהדרת בתפקיד האומנת הזקנה, דניאל גל מקסימה בתפקיד המורכב של ילנה, יהויכין פרידלנדר מצוין כפרופסור הנרגן, רון נהדר, אפילו ואולי דווקא משום שאינו הליהוק הברור מאליו לתפקיד הדוקטור, נטלי אליעזרוב נוגעת ללב כסוניה, ויואב היימן ועירית פשטן מקסימים כטלגין ואמו של וניה. אבל הכל מתחיל ונגמר באריה צ'רנר, שחי את וניה בכל רמ"ח איבריו, רגיש ומרגש באהבתו לילנה ובתחושת הפספוס של חייו, נפלא בשתיקתו, מבטו, כעסו, אחיזת גופו וקולו.

שורה תחתונה: אנטון צ'כוב ואריה צ'רנר במיטבם.

ולקינוח, קונצרט מלא של צמד המוזיקאים היהודים-אמריקאים סיימון וגרפונקל.

חברי הצמד היו בין האמנים הפופולריים ביותר בשנות השישים של המאה ה-20, ונחשבים בין האמנים הבולטים בזרם הפולק רוק. זהו מופע המכיל את מרבית הלהיטים שלהם, אתם מוזמנים לשיר במלוא הגרון...

מאחלים לכם הנאה מלאה והרבה בריאות

צוות מועדון האוניברסיטה

סיגל ושלומית

bottom of page